۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۲
کد خبر: 83208297
T T
۰ نفر
وزارت آموزش عالي عراق و دانشگاه آزاد توافق نامه امضا كردند

تهران-ايرنا- توافق‌نامه همكاري علمي و فرهنگي ميان وزارت آموزش عالي عراق و دانشگاه آزاد اسلامي با تاكيد بر تبادل بورسيه تحصيلي ميان دو كشور ايران و عراق به امضا رسيد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از دانشگاه آزاد، محمدمهدي طهرانچي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در سفر كاري 2 روزه به كشور عراق، با قصي عبدالوهاب السهيل وزير آموزش عالي و تحقيقات علمي اين كشور ديدار و گفتگو كرد.
اين ديدار به منظور عملياتي كردن توافق ها و مذاكرات انجام­ شده در سفر وزير آموزش عالي و تحقيقات علمي عراق و هيأت همراه به تهران در روز 13 بهمن ماه صورت گرفت.
طهرانچي در اين ديدار بر آمادگي اين دانشگاه براي ايجاد پل‌هاي همكاري و مبادلات فرهنگي با دانشگاه‌هاي عراق در زمينه‌هاي پژوهشي، علمي و تسهيل اقدامات مربوط به پذيرش دانشجويان عراقي تأكيد كرد.
همچنين امجد عبدالنبي السواد مديركل اداره بورسيه و روابط فرهنگي وزارت آموزش عالي و پژوهش علمي عراق با اشاره به امضاي توافق‌نامه همكاري علمي و فرهنگي با دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرد: اين توافق بر تبادل بورسيه تحصيلي ميان عراق و ايران و نيز نظارت مشترك اساتيد دانشگاه‌هاي عراق و همتايان آنها در دانشگاه آزاد اسلامي بر پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي علمي و نيز اعطاي فرصت‌هاي مطالعاتي پژوهشي به دانشجويان عراقي در برخي رشته‌هاي تخصصي علمي تأكيد دارد.
**9491**1584