۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 83210857
T T
۰ نفر

درخشش نماينده اسنوكر ايران در مسابقات جهاني

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 83210857
درخشش نماينده اسنوكر ايران در مسابقات جهاني

تهران- ايرنا - «حسين وفايي» نماينده اسنوكر ايران به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي آزاد اين رشته ورزشي كه در كشور ولز در حال برگزاري است، راه يافت.

به گزارش روز شنبه ايرنا، وفايي پس از چهار پيروزي از جمله شكست «لوكاس كليكرز» در مرحله يك شانزدهم و «مارك سلبي» نفر اول رنكينگ حرفه اي هاي جهان و قهرمان سه دوره جهاني اين مسابقات در مرحله يك هشتم نهايي، به مرحله يك چهارم نهايي رسيد.
وي پس از برتري 4 بر 3 مقابل كليكرز، موفق شد در مرحله يك چهارم نهايي «اسكات دانلدسون» را شكست دهد.
وفايي در مرحله نيمه نهايي بايد به مصاف برنده بازي «كورت مافلين» و «نيل رابرتسون» برود.
نماينده اسنوكر ايران پيش از اين در رقابت‌هاي اسنوكر آماتوري جهان در سال 2011 توانست به عنوان نخستين ايراني در تاريخ ورزش اسنوكر، جواز حضور در رقابت‌هاي اسنوكر حرفه‌اي جهان را كسب كند.
از ديگر افتخارات وي مي‌توان به حضور در بازي‌هاي آسيايي 2010 در رشته اسنوكر در تيم ايران و كسب عنوان نايب قهرماني و قهرماني رقابت هاي قهرماني زير 21 سال اسنوكر آسيا در سالهاي 2011 و 2012 اشاره كرد.
او در سال 2015 كوشيد تا با حضور در رقابتهاي مقدماتي انگلستان جواز حضور در رقابت اصلي را بدست آورد ولي به دليل عدم صدور رواديد از سوي دولت انگلستان از اين مهم جا ماند.
وفايي در مسابقات اوپن چين (2017) با پشت سر گذاشتن جو پري، بن وولاستن و روري مك‌لاود به يك مرحله ‌چهارم‌ نهايي مسابقات راه يافت و سپس با پيروزي غيرمنتظره (3-5) مقابل جاد ترامپ نفر سوم رده بندي جهاني به عنوان نخستين اسنوكرباز ايراني معرفي شد كه به نيمه‌نهايي يك تورنمنت حرفه‌اي معتبر اسنوكر راه يافته است.
وفايي در نيمه‌نهايي با نتيجه (1-6) مغلوب مارك ويليامز شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.
ورزشي**9029**1597
۰ نفر