وحدت رسانه ها عامل اصلي مقابله با هجمه رواني دشمنان است

اروميه – ايرنا – نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: وحدت رسانه هاي داخلي در ابعاد مختلف، عامل اصلي مقابله با هجمه هاي رواني و رسانه اي گسترده دشمنان به شمار مي رود.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي روز يكشنبه در آيين پاياني جشنواره رسانه اي ابوذر در اروميه افزود: در حال حاضر تهاجم گسترده همه جانبه از سوي نظام سلطه عليه كشورمان آغاز شده است و بخش مهمي از اين تهاجم با همراهي رسانه هاي معاند صورت مي گيرد.
وي اضافه كرد: در صورتي مي توانيم در مقابل اين تهاجم گسترده پيروز شويم و آن را دفع كنيم كه اصحاب رسانه وحدت داشته باشند و به جان هم نيافتند.
وي بيان كرد: وحدت رويه از ضرورت هاي كار رسانه هاست و مطبوعات، خبرگزاري ها و فعالان اين بخش بايد در راستاي منويات مقام معظم رهبري در آن حوزه بيش از پيش تلاش كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به اينكه دشمنان عليه ما جبهه واحد تشكيل داده اند، ادامه داد: ما نيز بايد جبهه واحد باشيم تا هجمه هاي دشمنان را خنثي كنيم.
فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي هم در اين آيين گفت: در عصر كنوني روابط بين كشورها مانند گذشته ترسيم شده نيست و تنها دولت ها اثرگذار نيستند بلكه دولت ها، افكار عمومي و رسانه ها سه ابزار تاثيرگذار جهان به شمار مي رود.
سردار حبيب شهسواري افزود: دور كردن توفان احساس ناامني از فضاي فكري افراد و جلوگيري از بزرگنمايي ناهنجاري ها و كاستي ها از اقدامات مهم رسانه هاي داخلي در برهه كنوني است.
وي اضافه كرد: رسيدن به امنيت رواني در كنار ساير عوامل نيازمند امنيت خبري بوده و اين امر متعلق به خبر، مخاطب و انتقال دهنده خبر است.
وي بيان كرد: رسانه ها بايد در تبيين اهداف انقلاب اسلامي درست حركت كرده و در نشان دادن جنايت هاي دشمنان درشت نگاه كنند.
فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي ادامه داد: راهپيمايي مردم در 22 بهمن امسال سيلي محكمي بر دهان ياوه گويان زد و آذربايجان غربي رتبه نخست رشد شركت در راهپيمايي را در كشور كسب كرد.
وي با اشاره به توطئه هاي بيشمار دشمنان در راستاي نااميد كردن مردم، افزود: موشك هاي دوربرد دشمن امروز ديگر در زمين خاكي ما فرود نمي آيد بلكه نوك موشك دشمنان اذهان، باورها و افكار مردم ايران را نشانه گرفته است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي هم در اين آيين بيان كرد: اساس انقلاب اسلامي يك گفتمان است و رسانه ها به عنوان سربازان اين گفتمان به شمار مي روند.
حجت الاسلام ناصر خداياري اضافه كرد: رسانه ها سخنگوي گفتمان انقلاب اسلامي و جزو ابزارهاي اين انقلاب هستند و بايد اين انقلاب را تبيين، تفسير و تقويت كرده و همتراز با انقلاب حركت كنند.
وي با تاكيد بر اينكه رسانه ها بايد منشا صدق و امانتداري باشند و در راستاي تعالي انقلاب حركت كنند، ادامه داد: مردم سالاري انقلاب اسلامي در هيچ مكتبي وجود ندارد و رسانه ها با آن را بيش از پيش تبيين كنند.
به گزارش ايرنا، در اين آيين علاوه بر تجليل از 29 برگزيده جشنواره استاني ابوذر از مادر شهيد حسني به عنوان شهيد رسانه تجليل شد.
382 اثر به دبيرخانه جشنواره رسانه اي ابوذر در آذربايجان غربي ارسال شده بود كه 29 اثر از اين تعداد برگزيده شد.
8137/3072