۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 83212935
T T
۰ نفر
آرامش بر بازار شب عید حاكم خواهد بود

تهران- ایرنا- تشكل های اتحادیه بارفروشان و میوه فروشان در نشستی با رئیس اتاق اصناف ایران، اعلام كردند با تمهیداتی كه تاكنون اندیشیده شده، «تامین، تهیه و توزیع میوه ایام پایانی سال» با هیچ مشكلی مواجه نخواهد شد و آرامش بر فضای بازار شب عید حاكم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، با نزدیك شدن به روزهای پایانی سال، بازار تامین كالاهای اساسی همچون مواد غذایی، میوه و پوشاك داغ است و هر كدام از مسئولان راهكارهایی برای تامین این اقلام ارائه می كنند.
البته در این میان نقش اصناف به عنوان حلقه اتصال بین تولیدكننده و مصرف كننده چشمگیر است و آنها نیز پیشنهادهایی در این زمینه دارند.
براین اساس نشست امروز (یكشنبه) رئیس اتاق اصناف كشور با تشكل‌های اتحادیه بارفروشان و میوه‌فروشان تهران به آخرین وضعیت تامین و توزیع مركبات در ایام پایانی اختصاص داشت.
«سعید ممبینی» در این نشست گفت: با وجود اینكه متولی تنظیم و تامین بازار وزارت جهاد كشاورزی است اما اتاق اصناف نیز باید علاوه بر شیوه مدیریت وافزایش شبكه‌های توزیع، برای افزایش نظارت كالاهای پرمصرف و اقلام مورد نیاز مردم از جمله مركبات تصمیم هایی اتخاذ كند.
در این نشست مقرر شد «از آن‌جا كه احتمال افزایش قیمت مركبات از جمله سیب و پرتقال در روزهای پایانی سال وجود دارد، در مكاتبه‌ای با وزارتخانه‌های جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، درخواست ممنوعیت صادرات این اقلام مطرح شود تا تأمین آن‌ها با مشكل روبه ‌رو نشود.
همچنین تصمیم گرفته شد در مكاتبه‌ای با ستاد تنظیم بازار، درخواست شود میزان دقیق ذخیره‌سازی اقلام یادشده و سیاست‌های توزیعی این ستاد همراه با شبكه‌های مورد نظر برای نظارت در سطح خرده‌فروشی به اتاق اصناف ایران اعلام شود.
علاوه بر این، طرفین تایید كردند در صورت نیاز به تامین برخی میوه‌ها، مجوزهای لازم برای واردات آن به فعالان بخش خصوصی خوش‌نام و معتمد داده شود.
اقتصام**9132 ** 2023