۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83213460
T T
۰ نفر

سرلشكر باقری: تحركات دشمنان بی پاسخ نمی ماند

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83213460
سرلشكر باقری: تحركات دشمنان بی پاسخ نمی ماند

قم -ایرنا- رییس ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: تحركات بزدلانه دشمنان بی پاسخ نمی ماند و این اقدامات زبونانه از آتش خشم ملت در امان نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشكر محمد باقری روز دوشنبه در جمع كاركنان نیروهای مسلح قم در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) این استان، تاكید كرد: گروهكی در پاكستان مستقر، آموزش و سازماندهی و با پول عربستان و امارت تجهیز می شوند و دركشور ما اقدام تروریستی انجام می دهند اما باید تروریست های بزدل بدانند كه آتش انتقام ملت ایران آنها را خواهد سوزاند.
وی با بیان اینكه ملت ایران در برابر انواع تهدید ها به خوبی ایستاده و می ایستد ،تاكید كرد: امروز مرزها امن و حریم مرزی كشور امنیت كامل دارد .
رییس ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بخشی از سخنان خود گفت : منافقانی كه 17 هزار تن از مردم ما را به خاك و خون كشیده امروز به دریوزگی در اروپا افتاده اند و برای خوش خدمتی به آنها جاسوسی و به مزدوری خود افتخار می كنند و تلاش دارند تا دشمنان این ملت را تحریك به تهدید و فشار بر علیه ملت ایران كنند.
در حمله تروریستی چهارشنبه شب 24 بهمن به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان 27 تن به شهادت رسیدند و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند.
گروهك تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

** هزینه تهدید جمهوری اسلامی بیشتر از فایده آن است
سرلشكر باقری دربخش دیگری از سخنانش تاكید كرد: بعد از حمله آمریكا به افغانستان و عراق، آمریكا یك دهه ایران را تهدید كرد ولی این ملت با رهبری رهبر معظم انقلاب و جانفشانی نیروهای مسلح درمقابل آنها ایستادگی كرد.
وی با تاكید بر اینكه كسی جسارت تجاوز و تهدید نظامی ایران را ندارد، گفت: دشمن دست از دشمنی خود برنداشته و همواره تهدید می كند اما می داند هزینه تهدید نظامی و حمله به جمهوری اسلامی بسیار بیشتر از فایده اندك آن است.
این مقام نظامی با تاكید بر اینكه دشمن به دنبال قدرت نمایی و تهاجم كوتاه مدت و بدست آوردن پیروزی بزرگ است و چنین چیزی در جمهوری اسلامی امكان پذیر نیست ،ادامه داد: دشمن باید سنگر به سنگر و نفر به نفر تلفات بدهد تا بتواند تخته سنگی را تصرف كند به همین دلیل به تهدیدات فرهنگی، روانی، سایبری و اقتصادی روی آورده است.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح بیانیه گام دوم ابلاغی رهبر معظم انقلاب را بیانیه ای نورانی، عمیق و چراغ راه آینده انقلاب دانست گفت: بر اساس این بیانیه، مردم با درك وضعیت گذشته و شناخت ضرورت های پیشرو با صبر، استقامت، ایستادگی و پایداری مسیر آینده انقلاب را ادامه خواهند داد.

** حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ دندان شكن به دشمنان بود
وی درادامه با اشاره به برگزاری باشكوه چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور پر شكوه و بی نظیر ملت ایران در این راهپیمایی در حالی است كه آنان با فشار سنگین اقتصادی و عملیات روانی دشمن مواجه بودند، ولی با بصیرت و آگاهی و درك بی نظیر انقلابی در صحنه حضور یافتند و پاسخ دندان شكنی به دشمنان انقلاب دادند.
سرلشكر باقری گفت: این بصیرت كه ملت ما در كنار همه انتظاراتی كه از نظام و حاكمیت دارند، هنگامی كه كشور زیر فشار دشمنان و جهانیان است از خود رفتار شایسته و پرشكوهی نشان می دهند كه باید قدردان بصیرت، آگاهی و درك موقعیت آنان بود.
وی با بیان اینكه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه همه مسئولان كشور را سنگین تر كرد افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز وظیفه سنگین تری در زمینه های دفاعی و امنیتی بر دوش دارد و باید از این امنیت كه با مجاهدت ایثارگران بدست آمده حفاظت و حراست كرد.

** برادری و همدلی نیروهای مسلح كشور بی نظیر است
سرلشكر باقری، برادری و همدلی میان نیروهای مسلح را بی نظیر دانست و تاكید كرد: انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر و نعمتی الهی برای ملت بزرگ اسلام است.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح با بیان اینكه قدر انقلاب اسلامی را مستضعفان و مسلمانان سایر كشورها می دانند، گفت: آنها بار سنگین حقارت از نظر وابستگی، استعمار و استثمار مستكبران را تحمل می كنند و برخی دیگر كه در میدان مبارزه قرار می گیرند شكنجه می شوند و این بركتی است كه در اختیار ما قرار دارد.
وی افزود: هر میزان دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی افزایش یابد، درك اهمیت این انقلاب برای ما بیشتر و به همان اندازه وظیفه ما نیز برای دفاع از انقلاب اسلامی سنگین تر می شود.
این مقام نظامی با یادآوری شكست های متوالی ایران در طول تاریخ و جداسازی سرزمین های بزرگی از كشور ، گفت: امام راحل و شهیدان با اقدام ارزشمند و بزرگ خود، كشور را به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رساندند.

** استقلال و آزادی واقعی ملت ایران نمونه ای در جهان ندارد
سرلشكر باقری با تاكید بر اینكه از نظر استقلال و برخورداری از آزادی واقعی ملت ایران نمونه ای در جهان ندارد تاكید كرد: حفاظت از این نعمت ابعاد گوناگون دارد و وظیفه نیروهای مسلح برقراری امنیت پایدار و ثبات در كشور است .
وی گفت: مستكبران با در اختیار داشتن زور ، امكانات، فناوری های روز دنیا و با استفاده از دست نشانده های خود در منطقه و برخی حكام مرتجع منطقه، ایران را تحت فشار قرار می دهند.
سرلشكر باقری با تاكید بر اینكه تهدیدات و دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی در 40سال گذشته با وجود همه تنوع ها، هیچگاه قطع نشده است گفت: ناامنی های مرزی و مناطق پیرامونی كشور، كودتا، مواجهه با تروریسم و جنگ همه جانبه هشت ساله از جمله توطئه هایی بود كه در طول سال های گذشته پشت سر گذاشتیم.

** نباید در مقابل تهدیدات دشمن واهمه داشت
رییس ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درادامه با بیان اینكه نباید در مقابل تهدیدات دشمن واهمه داشت، گفت: به طور قطع پیروزی با ملت ایران است چرا كه جمهوری اسلامی پرچم دار حق در دنیاست.
وی گفت: دشمنان ایران اسلامی اگر چه توان ظاهری و مادی در عرصه های مختلف دارند ولی به طور قطع در برابر جبهه حق شكست آنها قطعی است.
سرلشكر باقری، گفت: اگر با تمام توان وارد میدان شویم، نصرت الهی نیز به كمك ما خواهد آمد .
وی ادامه داد: سخت ترین وظیفه حراست از مرزها است و نیروهای مسلح بدون توقع با جانفشانی و از خودگذشتگی در حال انجام این وظیفه خطیر در دریا، هوای و خشكی است.

** امنیت در جمهوری اسلامی مثال زدنی است
وی دربخش دیگری از سخنان خود، میزان اهمیت منطقه جنوب غرب آسیا را برابر با همه مناطق دنیا دانست وگفت: رهبری بر منطقه جنوب غرب آسیا رهبری دنیا را تعیین می كند به همین دلیل كشورهای قدرتمند دنیا به دنبال تسلط بر آن هستند.
سرلشكر باقری افزود: امروز سراسر منطقه دچار درگیری و حادثه است و هیچ كشوری در منطقه نمی داند كه فردا امنیت دارد و یا با حادثه ای مواجه خواهد شد؟ امابه بركت خون شهدا و درایت فرماندهی كل قوا و ایثار نیروهای مسلح ، ایران امنیتی مثال زدنی در دنیا دارد.
وی دفاع از امنیت و ثبات كشور را وظیفه نیروهای مسلح دانست ادامه داد: اكنون هیچ مسئولی نمی تواند ادعا كند كه به دلیل وجود و یا احتمال ناامنی نمی توان در كشور سرمایه گذاری كرد، به بركت این امنیت، امكان توسعه و پیشرفت مملكت فراهم شده است.

** مطالبه رهبر معظم انقلاب ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی در كشور است
وی دربخش دیگری از سخنانش ،مطالبه رهبر معظم انقلاب را ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی در كشور دانست و تاكید كرد: امروز كشور از بازدارندگی فعال و پایداری برخوردار است كه این ناشی از آمادگی بالای نیروهای مسلح است.
سرلشكر باقری ادامه داد: یگان های استان های مختلف به نوبت در مرز حضور و وظیفه پاسداری از مرزها را انجام می دهند كه با توجه به وضعیت خاص منطقه باید همواره آمادگی نیروهای مسلح در سطح بسیار بالایی باشد.
وی ارتقا آموزش ها و آشنایی با علم روز نظامی را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت های موجود در راستای ایجاد امنیت پایدار در كشور به بهترین شكل استفاده كرد.
این مقام نظامی با بیان اینكه انقلاب اسلامی به همت روحانیت ایجاد و پایدار شده است، ادامه داد: حركت در زیر پرچم ولایت فقیه، موجب بركت و ثبات در مسیر حق در نیروهای مسلح می شود.
سرلشكر باقری همچنین گفت: قم به لحاظ وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حوزه های علمیه و مراجع تقلید از مناطق مهم كشور و دفاع و امنیت این سرزمین مساله مهمی است.
دیدار با مراجع عظام تقلید آیات ناصر مكارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی و همچنین آیات سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه كشور همچنین زیارت حرم حضرت معصومه(س) و نیز بازدید از پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) و رونمایی از كتاب از جمله برنامه های سفر یك روزه سرلشكر باقری به قم اعلام شده است.
7404/ 6133/