۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83213659
T T
۰ نفر
161 روحانی در دفاع از حرم شهید شده اند

تهران- ایرنا- مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینكه 161 روحانی در دفاع از حرم شهید شده اند، گفت: كنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم پنجشنبه دوم اسفند در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی دوشنبه در نشستی خبری كه در ساختمان روابط عمومی سپاه برگزار شد، اظهارداشت: در جنگ با داعش و تروریست ها در سوریه و عراق 161 روحانی شهید شده اند كه 25 نفر آنان از ایران، 96 نفر از عراق، 24 نفر از سوریه، هفت نفر از افغانستان و 9 نفر از پاكستان بودند.
وی اظهارداشت: تعداد زیادی روحانیونی كه شهید شده اند دارای مدارك تحصیلی عالی بودند كه برای تجلیل از آنها مدارك‌ تحصیلی ویژه ای از سوی حوزه علمیه اهدا می شود؛ روحانیت در میدان مبارزه از دیگران جلوتر هستند و حاضرند برای دفاع از اسلام جان خود را نیز تقدیم‌ كنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه رفتار رزمندگان ایرانی در روحیه رزمندگان در مقابله با تروریست ها را تاثیر گذار دانست و گفت:رفتار رزمندگان ما به شكلی بود كه اگر حتی افرادی با دولت سوریه مشكل داشتند، شیفته رفتار رزمندگان ایرانی می شدند و به میدان می آمدند.
حجت الاسلام شیرازی افزود: برای بزرگداشت این شهدا ، كنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم پنجشنبه دوم اسفند در جامعه الزهرا شهر قم برگزار خواهد شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه نقش روحانیت در زمینه دفاع از حرم را پر رنگ دانست و گفت: روحانیونی كه به میدان مبارزه اعزام شدند در زمینه تبلیغ و جهاد حضور داشتند. روحانیون ایرانی علاوه بر تقدیم 25 شهید تاكنون 30 جانباز نیز در دفاع از حرم داشته اند.
حجت الاسلام شیرازی افزود: در كنگره پیش رو آیت الله نوری همدانی و نمایندگانی كشورهای مختلف سخنرانی خواهند كرد و برخی از شخصیت های كشوری و لشكری نیز حضور پیدا می كنند؛ علاوه بر این، از همه كشورهایی كه شهدای روحانی تقدیم‌ شده اند میهمانانی حضور خواهند داشت.
مسئول نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: در راستای این‌كنگره 25 مستند برای هر یك از شهدای ایرانی تهیه شده است كه از امشب از شبكه افق پخش خواهند شد.
وی عنوان كرد: سه كلیپ‌ برای كنگره تهیه شده است كه یكی از آنها سخنان منتشر نشده رهبر انقلاب اسلامی در خصوص شهدای حرم خواهد بود؛ این‌كلیپ‌ها از شبكه یك و سوم‌سیما نیز پخش می‌شوند.
به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه سه فیلم و 25 جلد كتاب نیز برای این‌كنگره تهیه شده اند كه 2 فیلم و 25 كتاب ‌از آنها در كنگره رونمایی خواهند شد؛ در فراخوانی كه برای كنگره داده شده است 55 مقاله دریافت شده است كه 17 مورد مقالات برگزیده كنگره در یك‌ كتاب رونمایی می شوند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه عنوان كرد: از امشب در چارچوب كنگره بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم شب ها در مدارس علمیه یادواره شهدا برگزار خواهد شد كه در ان ‌خانواده های شهدا حضور دارند.
حجت الاسلام شیرازی با بیان اینكه در حاشیه كنگره نمایشگاه هایی نیز برگزار می شود، گفت: مراسم ویژه غبارروبی از حرم‌حضرت معصومه (س) نیز با حضور خانواده شهدای روحانی مدافع حرم چهارشنبه شب در قم‌ برگزار می شود.
شیرازی به برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای انقلاب در دیگر كشورها از جمله سوریه اشاره كرد و اظهارداشت: در بحث تبیین انقلاب و عظمت آن در هر كشوری از جمله و سوریه طبیعی است كه دست به اقدام بزنیم.
وی اعلام كرد: كنگره بعدی شهدای روحانی مدافع حرم را در یكی از كشورهای سوریه و یا عراق برگزار خواهیم كرد.
سیام*9612**1553