۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۲۲
کد خبر: 83214328
T T
۰ نفر

موج تازه مهاجرت به انگلیس در آستانه برگزیت

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۲۲
کد خبر: 83214328
موج تازه مهاجرت به انگلیس در آستانه برگزیت

لندن - ایرنا - موسسه سلطنتی ملی غریق نجات انگلیس اعلام كرد كه 19 پناهجو با قایق بادی از طریق كانال مانش وارد خاك انگلیس شدند كه این موضوع نشان دهنده موج تازه مهاجرت به این كشور است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، سخنگوی این موسسه در گفت ‌وگو با اسكای نیوز تائید كرد كه برای نجات پناهجویان دو قایق نجات و سه كشتی گشت زنی متعلق به وزارت كشور به شهر ساحلی دوور اعزام‌شده است. پناهجویان پس‌ازآنكه به قایق‌های نجات منتقل، برای انجام پیگیری‌های مهاجرتی به مراكز وزارت كشور اعزام شدند. هویت پناهجویان تا زمان انتشار این خبر منتشرنشده است.
با نزدیك شدن به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موج جدیدی از مهاجران به‌وسیله قایق‌های بادی پلاستیكی در تلاش برای ورود به انگلیس از طریق كانال مانش هستند.
ساجد جاوید وزیر كشور انگلیس هفته گذشته تعطیلات سال نو خود را نیمه‌كاره رها كرد و برای مدیریت بحران مهاجران به لندن بازگشت. وی پس از گفت ‌وگو با همتای فرانسوی خود و بازدید از سواحل جنوب شرقی كشورش، كشتی‌های گشت ساحلی این كشور را به مناطق جنوب شرقی انگلیس گسیل داشت.
بر اساس آمار وزارت كشور انگلیس، بالغ‌بر 539 پناهجو از ابتدای سال جاری با استفاده از قایق از كانال مانش عبور كرده‌اند. 80 درصد آنها تنها در سه ماه گذشته مهاجرت كرده‌اند كه 42 درصدشان از سوی مأموران مرزی فرانسه رهگیری و دستگیر شده‌اند.
برخی رسانه‌های محلی اعلام كردند: اینها افرادی هستند كه بنا به دلایل اقتصادی انگلیس را برای مهاجرت انتخاب كرده‌اند.
تاكنون دلیل مشخصی برای مهاجرت پناهجویان از فرانسه به انگلیس عنوان نشده و جاوید با اشاره به همین مساله، اصالت هدف مهاجران را زیر سئوال برده است.
روزنامه تایمز در گزارشی نوشت: برای بسیاری از مهاجران، انگلیس مقصد نهایی آنها به شمار می‌رود. آنها امیدوارند با ورود به این كشور از بدرفتاری ماموران مرزی در بسیاری از كشورهای اروپایی خلاص ‌شوند.
گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد كه بحران كنونی مهاجران، از تابستان گذشته از سوی باندهای قاچاق انسان در فرانسه برنامه‌ریزی‌ و آغاز شده است.
«اینگرید پاروت» سرهنگ نیروی دریایی فرانسه در گفت‌ وگو با روزنامه «لا وا دو نورد» گفت: قاچاقچیان به بهانه عواقب برگزیت، پناهجویان را برای مهاجرت به انگلیس تشویق و از تابستان گذشته در سواحل فرانسه مستقر كرده‌اند.
انگلیس كمتر از 6 هفته دیگر رسما از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و قوانین مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای را به اجرا خواهد گذاشت.
حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن به‌تازگی با انتشار پیامی در توییتر از بازگشت 260 ایرانی به كشور در دو سال گذشته خبر داد و به ایرانی‌هایی كه به‌صورت غیرقانونی به انگلیس مهاجرت كرده‌اند، توصیه كرد كه به كشور بازگردند.
شبد**اروپام ** هـ ن **1379