۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 83216685
T T
۰ نفر
حدود 3 هزار و 300 هكتار از مساحت پايتخت فرسوده است

شهرري-ايرنا- مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران گفت: محدوده‌ بافت فرسوده پايتخت در حدود سه هزار و 300 هكتار است كه پنج درصد از مساحت شهر تهران را شامل مي شود.

به گزارش ايرنا، كاوه حاجي علي اكبري روز چهارشنبه در نخستين رويداد كارآفريني بافت فرسوده در دانشگاه آزاد يادگار امام (ره) اظهار داشت: 66 درصد از بافت‌هاي فرسوده در 56 محله شهر تهران قرار گرفته كه نياز به بازسازي و نوسازي دارد.
وي تصريح كرد: همچنين 85 درصد از بافت‌هاي فرسوده تهران در مناطق مركزي و جنوبي شهر يعني پائينتر از خط انقلاب به آزادي قرار دارد.
علي اكبري افزود: پايتخت با مساحت حدود 620 كيلومتر مربع و 8.8 دهم ميليون نفر جمعيت نياز به توجه بيشتري در حوزه بافت‌هاي فرسوده دارد.
وي يادآور شد: بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري از معضلات شهر تهران به شمار مي‌ رود كه در مقابل بلاياي طبيعي از جمله زلزله آسيب پذير بوده و در مقايسه با ساير قسمت هاي شهر، برخورداري كمتري از خدمات، زيرساخت ها و كيفيت زندگي دارد.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران گفت: موضوع بافت‌هاي فرسوده از حدود دو دهه قبل مورد توجه دولت و شهرداري قرار گرفته كه بر همين اساس محدوده اين نوع بافت شناسايي و به يكي از اولويت‌ها تبديل شده است.
وي عنوان كرد: بازآفريني عرصه‌هاي رها شده و مطرود از اقداماتي است كه بايد در حوزه توسعه فضاي سالم شهري و نوسازي بافت‌هاي فرسوده انجام شود.
1970/6003
۰ نفر