۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83217866
T T
۰ نفر
استاندار فارس: روند ساخت موزه دفاع مقدس فارس شتاب گيرد

شيراز-ايرنا- استاندار فارس گفت: روند ساخت موزه دفاع مقدس استان كه در شيراز در دست ساخت است بايد شتاب بيشتري گيرد.

به گزارش ايرنا عنايت الله رحيمي، پنجشنبه در نشست شوراي هماهنگي دفاع مقدس در شيراز افزود: زنده نگه داشتن سرمايه هاي ماندگار دوران مقاومت و دفاع از ميهن براي هر ملتي مهم است و اين سرمايه در ايران اسلامي با آموزه هاي ديني در آميخته و ارزشي دو چندان يافته كه بايد زمينه ثبت و ارايه آن را فراهم كنيم.
وي، انتقال هنرمندانه دستاوردهاي دفاع مقدس را نياز ديروز، امروز و آينده جامعه دانست و ادامه داد: دفاع مقدس به عنوان يكي از سرمايه هاي ارزشمند كشور از ويژگي هاي ارزنده اي همچون مشاركت مردمي، دين باوري، ولايتمداري، ايثار و شهادت برخوردار است و به همين سبب بايد ضمن حفظ و تداوم اين سرمايه از آن بهره معنوي لازم را ببريم.
او گفت: سرمايه عظيم دفاع مقدس به همه آحاد و اقشار جامعه تعلق دارد و فعاليت هاي اين حوزه نيز بايد به گونه اي گسترش يابد كه همگاني و فراگير باشد.
استاندار فارس، با اشاره به برگزاري بيست و يكمين كنگره ملي شعر دفاع مقدس در شيراز افزود: اين كنگره اقدامي شايسته براي ترويج هنرمندانه فرهنگ دفاع مقدس است.
رحيمي گفت: برگزاري اين همايش ها در مراكز شهرستان هاي استان هم بايد در دستور كار قرار گيرد تا مخاطبان بيشتري به سمت اهداف و پيام هاي اين همايش جذب شوند.
وي، از تمام دستگاه هاي اجرايي استان و نهادها خواست با همكاري و هم افزايي در برگزاري كنگره ملي شعر دفاع مقدس و ساير برنامه هاي اين حوزه مشاركت موثر داشته باشند.
استاندار فارس، با اشاره به تقديم 15هزار شهيد اين استان به انقلاب و كشور، از بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خواست كه ساخت نمادهاي فاخر و برجسته از اين شهدا در شيراز را پيگيري كند.
وي، اصلي ترين مخاطبان ترويج فرهنگ دفاع مقدس را نسل جوان و نوجوان كشور دانست و افزود: آشنايي اين نسل ها به عنوان آينده سازان كشور با فرهنگ غني ايثار شهادت و دفاع مقدس در تحقق آرمان هاي رفيع انقلاب اسلامي تاثير چشمگيري خواهد داشت.
در اين نشست، حكم عنايت الله رحيمي استاندار فارس به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگي مركز فرهنگي دفاع مقدس و رئيس شوراي هماهنگي دفاع مقدس فارس كه از سوي سردار بهمن كارگر، رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور صادر شده به وي ابلاغ شد.
6122 /6118