۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۲۸
کد خبر: 83218193
T T
۰ نفر
چهار طرح بيمارستاني در قائمشهر به بهره برداري رسيد

ساري – ايرنا – چهار طرح بيمارستان وليعصر (عج ) قائمشهر پنجشنبه شب با حضور معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين طرح ها شامل بخش تصويربرداري ديجيتال ، ماموگرافي ، واحد لنژري ، تغذيه و دستگاه اكسيژن ساز بوده است .
نصب و راه اندازي دستگاه راديولوژي با هزينه هشت ميليارد ريال ، ماموگرافي با هزينه 6 ميليارد ريال و هزينه آماده سازي فضاي فيزيكي آن ها هم با 700 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
بازسازي و توسعه لنژري و آشپزخانه بيمارستان هم با هزينه اي بالغ بر 54 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد . مساحت فيزيكي فضاي آشپزخانه و تريا يكهزار و 100 متر مربع و فضاي لنژري هم 450 متر مربع بوده است .
نصب و راه اندازي دستگاه مركزي اكسيژن ساز هم با هزينه اي بالغ بر هشت ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران در مراسم افتتاح اين طرح ها گفت : اساسا دولت ها وظيفه رفاه به مفهوم عام كلمه را دارند و مكلف هستند در اين حوزه منابع را ايجاد و از منابع در همه فرصت ها استفاده كنند .
حسين حسن نژاد با بيان اينكه در اين حوزه دولت ها نبايد نگاه هزينه اي داشته باشند ، افزود : هدف ملاحظه اقتصادي نيست بلكه هدف نگهداشت و افزايش بهره برداري از تمام مجموعه نيروي انساني براي شدت بخشيدن به فرصت هاي توسعه در هر كشور و منطقه اي است .
وي كار مديريت درمان را براي بهره برداري از اين طرح ها در بيمارستان وليعصر را پسنديده تلقي كرد و ادامه داد : اين طرح ها به عنوان بخشي از نماد دولت در حوزه درمان است .اميدواريم تا زمينه ايي فراهم شود تا دولت در اين بخش با برنامه و اعتقادي كه دارد بستري را فراهم كند تا كارهاي جدي تري در اين حوزه انجام شود .
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران با بيان اينكه درمان رايگان براي نيروهاي تحت پوشش و مجموعه بيمه شدگان با 2 رويكرد طراحي شده است ، ادامه داد : رويكرد اول آن است كه اساسا بتواند از نيروهاي جامعه هدف خود به بهترين نحو براي تحقق برنامه هاي توسعه اي كشور استفاده كند كه اين امر به طور طبع باعث درمان بموقع و ارزان براي جامعه هدف مي شود و كاهش هزينه در كشور را به همراه خواهد داشت .
حسن نژاد گفت كه همچنين دومين رويكرد آن است كه نيروي انساني مي تواند مولد مجموعه توسعه درهر نقطه ، بخش و ماموريتي باشد تا ملاحظات عاطفي و احساسي با فرد بيمار برقرار شود .
مديريت درمان تامين اجتماعي مازندران هم در مراسم افتتاح اين طرح ها ، گفت : امروزه بيمارستان وليعصر قائمشهر در يك جايگاه خوبي قرار دارد . بيش از 2 سال از افتتاح بخش قلب گذشت و ما به بيش از 450 بيمار از ساير استان ها سرويس ارائه داده ايم .
محمد خورشيدي افزود : همچنين 2 هزارمين جراحي قلب باز در بيمارستان وليعصر قائمشهر صورت گرفته و ظرف اين مدت 20 ميليارد تومان براي تجهيزات پزشكي جراحي قلب هزينه شده است .
وي با بيان اينكه در شهرستان نكا راديولوژي ديجيتال با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد تومان در آينده اي نزديك به بهره برداري مي رسد ، ادامه داد : كلنگ زني درمانگاه دوم ساري هم در آينده اي نزديك انجام خواهد شد .
مديريت درمان تامين اجتماعي مازندران به راه اندازي توريسم سلامت اشاره كرد و گفت كه براي راه اندازي توريسم سلامت و جذب بيماران از كشورهاي همسايه در حال رايزني هستيم . در اين زمينه تاكنون با كشورهاي عراق و عمان ارتباط برقرار كرده ايم .
خورشيدي با بيان اينكه در استان مازندران به دليل سرسبز بودنش با استقبال خوبي مواجه بوده ايم ، افزود : براي راه اندازي توريسم سلامت در مرحله كسب مجوز هستيم و بيمارستان وليعصر قائمشهر هم مي تواند در زمينه جذب توريست موفق باشد.
بيمارستان وليعصر(عج) قائمشهر به عنوان يكي از مراكز آموزشي- درماني وابسته به تامين اجتماعي مازندران با 314 تخت مصوب، 80 تخت شناور ، داراي درمانگاه فوق تخصصي، تخصصي، خدمات تشخيصي، 14 بخش بستري، اورژانس و دياليز است كه در سال 1347 تاسيس شد.
7334/1654