۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83218423
T T
۰ نفر
420 میلیارد ریال به حساب دهیاری های آذربایجان غربی واریز شد

مهاباد - ایرنا - معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال 420 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری های این استان واریز شده است.

میكاییل مقصد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سردشت افزود: این مبالغ بر اساس سرانه جمعیت روستاهای استان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب یكهزار و 985 دهیاری استان واریز شده است.
وی بیان كرد: در روستاهای فاقد دهیاری مبالغ به حساب فرمانداری ها واریز می شود تا در كمیته برنامه ریزی شهرستان ها با همكاری سایر دستگاه های اجرایی بین روستاها توزیع شود.
وی با بیان اینكه 18 درصد روستاهای فاقد دهیاری در سطح آذربایجان غربی عشایری هستند، اظهار داشت: همه اعتباراتی كه به روستاهای فاقد دهیاری اختصاص پیدا می كند، در بخش عمرانی هزینه خواهد شد و اعتباراتی كه به روستاهای دارای دهیاری اختصاص می یابد نیز 60 درصد صرف بخش عمرانی و 40 درصد نیز صرف امور جاری روستاها می شود.
وی از برگزاری 14 كارگاه آموزشی برای دهیاران روستاها در سطح استان خبر داد و گفت: شركت كنندگان با حضور در این كارگاه های آموزشی با امور مالی دهیاری ها، وظایف قانونی شورا و دهیاری ها، انتصاب و عزل دهیاران، نحوه انتخاب هیات رییسه، ساعات كاری دهیاری ها، امور مالی و بیمه آشنا شدند.
معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: برگزاری این كارگاه ها بر اساس مصوبه كمیته آموزش معاونت هماهنگی امور عمرانی بوده است.
وی با بیان اینكه 34 درصد جمعیت استان در روستاها ساكن هستند، افزود: هم اكنون یك میلیون و 100 هزار نفر در آذربایجان غربی در روستاها زندگی می كنند.
مقصد، با اشاره به پرداخت وام اشتغال و تولید به روستاییان از محل صندوق توسعه ملی و بنیاد علوی اضافه كرد: تاكنون روستاییان این استان از محل صندوق توسعه ملی حدود 2 هزار و 600 میلیارد ریال و از محل توسعه روستایی بنیاد علوی نیز 400 میلیارد ریال در اختیار روستاییان قرار گرفته است تا در راستای تولید و اشتغال اقدام شود.
به گزارش ایرنا، هم اینك در شهرستان های آذربایجان غربی نزدیك به یكهزار و 700 دهیاری فعال به مردم روستاها خدمات ارایه می‌كنند.
7562/2093