۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83218548
T T
۰ نفر
حركت در مسير آموزه هاي الهي عامل اصلي دشمني غرب با ايران است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: حركت در مسير آموزه هاي الهي و مقابله با تفكر ضدديني غرب، عامل اصلي دشمني نظام سلطه با ايران اسلامي است.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته اروميه افزود: در دهه هاي گذشته، نظام سلطه با ترويج تفكر ضدديني قصد داشت تا انسان را از آموزه هاي الهي جدا كرده و نظام مبتني بر تفكر غربي را رواج دهد ولي پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي همچون سدي در مقابل اين تفكر ايستاد و آنان را به چالش كشيد.
وي اضافه كرد: با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، سعادت دنيوي و اخروي در كنار هم مطرح شد و توجه به معنويات در صدر برنامه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار گرفت كه اين امر در نقطه مقابل تفكر منحط غربي بود.
وي بيان كرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي با تاكيد بر استقلال از نظام سلطه، تفكري جديد را پايه ريزي كرد كه ملت ها و دولت هاي زيادي نيز از آن تبعيت كردند كه همين امر نيز استكبار جهاني را عصباني كرده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي همچنين با اشاره به بيانيه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامي، اين بيانيه را چراغ راه آينده كشور دانست و ادامه داد: اين بيانيه بايد به گفتمان تبديل و با عمل به آن، زمينه ارتقاي روزافزون كشور فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي گفت: تشكيل كميته انديشه ورز در راستاي تحليل اين بيانيه گام مهمي است كه مي تواند آغاز راهي طولاني براي رسيدن به اهداف اين بيانيه باشد.
وي همچنين با تبريك سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر افزود: زنان از جايگاه بالايي در تفكر اسلامي برخوردار هستند و وظيفه تربيت و پرورش جامعه اسلامي بر عهده اين قشر است.
وي تاكيد كرد: منزلت بانوان و مادران به ويژه مادران شهدا بايد هر روز بيشتر از گذشته در ايران اسلامي والا و گرامي داشته شود كه اين امر طبق آيات الهي و روايات ائمه معصومين (ع) است.
به گزارش ايرنا، سه شنبه هفته آينده سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام مادر است.
8137/2093