۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83219316
T T
۰ نفر
نیازمند نمایشگاه های برندینگ در بخشهای صنعتی و تولیدی هستیم

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاه های مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهمن حسین زاده» امروز (شنبه) در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: حجم تجارت جهانی در سال 2017 بیش از 35 تریلیون دلار بود كه بخشی از آن به دلیل فعالیت 140 هزار نمایشگاه بین المللی در پنج هزار و 283 شهر جهان به دست آمد.
وی یادآور شد: نمایشگاه های بین المللی وظیفه بازاریابی برای هزاران كالا و خدمت را در سطح جهان بر عهده دارند و در این راستا ایران نیز نیازمند ارتقاء زیرساخت های صنعت نمایشگاهی است.
حسین زاده خاطرنشان كرد: سرمایه‌گذاری در آموزش ها، بازسازی سالن های نمایشگاهی با استفاده از توان بخش خصوصی و تلاش برای بهره مندی سایت نمایشگاهی تهران از مترو، همچنین تنوع بخشی به خدمات نمایشگاهی و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و بهره گیری بهینه از آنها در این راستا دنبال می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دریافت مصوبه هیات وزیران نسبت به ساماندهی محل برگزاری اكسپوی ایران اقدام شده و همچنین برای جذب سرمایه گذار در اراضی پرند به منظور ساخت مركز تجارت جهانی تلاش شده است.
وی تأكید كرد: توسعه و نفوذ در سال كشورها بدون برگزاری نمایشگاه های بین المللی بویژه در سایر نقاط جهان میسر نمی شود.

** ساخت سالیانه 1.5 میلیون مترمربع غرفه
در ادامه این مراسم «منوچهر جعفری زاده» رئیس انجمن صنفی غرفه سازان به اهمیت نمایشگاه در رشد و توسعه كشورها اشاره كرد و گفت: در ایران از پنج سال پیش با ورود بیشتر بخش خصوصی به امور نمایشگاهی اتفاقات خوبی را شاهد بودیم .
وی یادآور شد: بیشترین اشتغال امور نمایشگاهی در صنف غرفه سازان با سالیانه 100 هزار نفر اشتغال است.
جعفری زاده ادامه داد: همچنین سالیانه یك میلیون و 500 هزار متر مربع غرفه در مجموعه نمایشگاه ها در سطح كشور ساخته می شود.
به گفته این مقام صنفی، هرچند در ماه‌های گذشته كمبود مواد اولیه غرفه سازان را به شدت با مشكلاتی مواجه كرد، اما با تلاش زیاد دست اندركاران و فعالان این بخش همه غرفه های نمایشگاهی به موقع آماده و بحران موجود مدیریت شد.
در این مراسم «علی مرادی» رئیس انجمن برگزار كنندگان نمایشگاهی افزود: نبود طرح جامع صنعت نمایشگاهی این روزها به مشكلات متعددی در برگزاری نمایشگاه در كشور منجر شده كه از آن جمله نابسامانی و برگزاری نمایشگاه ها و تعیین شاخص هایی برای تشخیص صلاحیت برگزار كنندگان است.
وی یادآور شد: ثبات تعرفه برگزاری نمایشگاه ها سبب شده فضای فعالیت در این عرصه رقابتی نباشد.
به گفته این مقام صنفی، صدور مجوزهای یك ساله در برگزاری نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را برای برگزاركنندگان دشوار كرده است، همچنین نبود قوانین و مقررات یكسان و با ثبات در مراكز نمایشگاهی استانی و ناهمخوانی تعرفه ها با نرخ تورم در 10 سال گذشته سایر مشكلات در این عرصه است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از برترین‌های جشنواره پوسترهای نمایشگاهی، همچنین برترین های جشنواره وب و اپلیكیشن های نمایشگاهی با اهدای تندیس و لوح، قدردانی شد.
اقتصام** 3065**4018**2025
۰ نفر