۵ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۱۹
کد خبر: 83220127
T T
۰ نفر
سومين مرحله رهاسازي آب از سد بوكان به درياچه اروميه آغاز شد

اروميه - ايرنا - مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي گفت: سومين مرحله رهاسازي آب از سد بوكان كه بزرگترين سد استان به شمار مي رود، به سمت درياچه اروميه آغاز شد.

كيومرث دانشجو روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مرحله 150 ميليون مترمكعب آب از سد بوكان به سمت درياچه اروميه رها مي شود و تا رسيدن به سقف تعيين شده بدون توقف عمليات رهاسازي ادامه مي يابد.
وي اضافه كرد: در مرحله نخست و دوم رهاسازي آب از اين سد در دي و بهمن ماه گذشته 194ميليون مترمكعب آب از اين سد رها شد.
وي بيان كرد: مرحله سوم عمليات رهاسازي آب از سد بوكان از اول اسفند ماه جاري با حداكثر دبي مطمئن تا 70 مترمكعب در ثانيه از طريق مسير رودخانه زرينه رود و كانال اتصال زرينه رود به سيمينه رود به پيكره اصلي درياچه اروميه در حال انجام است.
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي ادامه داد: روستاييان و ساكنان محلي در زمان رهاسازي آب از سدها به سمت درياچه اروميه موارد ايمني را رعايت كنند تا مشكلي در اين خصوص پيش نيايد.
وي گفت: كشاورزان منطقه نيز در راستاي حمايت از برنامه هاي احياي درياچه اروميه از برداشت هاي غيرمجاز آب در طول مسيرها براي اهداف زراعي خودداري كنند.
به گزارش ايرنا در حال حاضر بيش از يكهزار و 200 ميليون مترمكعب آب در پشت سدهاي 13 گانه آذربايجان غربي وجود دارد كه 59 درصد بيشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
سد بوكان كه بزرگترين سد آذربايجان غربي به شمار مي رود، به تنهايي حدود 40 درصد سهم آب پشت سدهاي استان را به خود اختصاص داده است.
8137/3072