۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83220706
T T
۰ نفر
باند حرفه اي سارقان پرايد با 10 فقره سرقت در زابل متلاشي شد

زاهدان- ايرنا- سرپرست فرماندهي انتظامي زابل گفت: با تلاش پليس آگاهي باند حرفه اي سارقان خودروهاي پرايد در اين شهرستان متلاشي و 10 فقره سرقت كشف شد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ احمد ثمره حسيني روز يكشنبه در اين باره اظهار داشت: در پي گزارش 2 فقره سرقت خودروهاي پرايد در خيابان پرستار زابل تيمي از پليس آگاهي وارد عمل شد.
وي افزود: كارآگاهان دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با بررسي دوربين هاي مداربسته محدوده يكي از سرقت ها، 2 متهم اين پرونده را شناسايي كردند.
سرپرست فرماندهي انتظامي زابل بيان كرد: تيم رسيدگي كننده پرونده با يك سري تحقيقات فني متهمان را كه تنها 17 سال سن دارند شناسايي و با هماهنگي هاي لازم قضايي آنها را در حال پرسه زني با يك دستگاه موتور سيكلت در محدوده ميدان بشيرالله زابل دستگير كردند.
وي گفت: متهمان نوجوان در بازجويي هاي به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات كشف شده به 10 فقره سرقت پرايد در سطح شهر زابل به سركردگي فردي 37 ساله اعتراف كردند.
سرهنگ حسيني افزود: در ادامه اين عمليات با همكاري دادستان زابل سركرده 37 ساله اين باند و 2 مالخر ديگر دستگير و در بازرسي از مخفيگاهشان مقادير زيادي قطعات اوراق شده خودرو شامل 13حلقه لاستيك خودروي پرايد، هفت عدد رينگ خودروي پرايد، سه كاپوت خودروي پژو، 6عدد باطري خودرو ،سه داشبورت خودروي پرايد،2 عدد گلگير خودرو پرايد،2 عدد ضبط خودرو، يك عدد فرمان خودرو، سه پدال خودرو، 6عدد ديسك و صفحه خودرو و چهار عدد آينه بغل خودرو كشف كردند.
وي اظهار داشت: متهمان در بازجويي هاي تكميلي به 10 فقره سرقت خودروهاي پرايد در خيابان پرستار و زال و اوراق كردن آنها در يكي از روستاهاي حاشيه شهر اعتراف و با تشكيل پرونده روانه دادسرا شدند.
سرپرست فرماندهي انتظامي زابل از شهروندان درخواست كرد كه ضمن تجهيز خودرو به وسايل ايمني بازدارنده، از پارك خودرو در كوچه ها و معابر خلوت و تاريك پرهيز كنند.
وي گفت: بايد از رها كردن خودرو بدون بستن درب آن حتي براي يك لحظه خودداري كرد زيرا سارقان براي سرقت در اين لحظات از سرعت عمل بالايي بر خوردارند.

**دستگيري 2 جاعل اسناد و مهر در سراوان
فرمانده انتظامي سراوان اظهار داشت: در پي رصد اطلاعاتي ماموران پليس مبني بر فعاليت تيمي در زمينه جعل اسناد، توزيع چك هاي تقلبي و مهرهاي برخي ادارات دولتي و سوء استفاده از آنها موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ احمد آذركيش گفت: در تحقيقات انجام شده مشخص شد افراد اين تيم با سوء استفاده از اسناد و اوراق جعلي اقدام به قاچاق سوخت و توزيع چك پول هاي تقلبي و كارهاي غيرقانوني ديگري مي كنند.
وي افزود: كارآگاهان پليس توانستند با انجام اقدامات فني و بهره گيري از شگردهاي خاص يكي از اعضاي اين تيم را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كنند.
فرمانده انتظامي سراوان بيان كرد: متهم در ابتدا منكر هرگونه جرم ارتكابي شد اما در مواجهه با اسناد و ادله پليس به ناچار لب به اعتراف گشود.
وي ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه اين متهم 6 عدد مهر جعلي با سايزهاي متفاوت مربوط به دستگاه هاي دولتي و سه قطعه چك پول جعلي 500 هزار ريالي كشف شد.
سرهنگ آذركيش گفت: در ادامه تحقيقات فرد ديگري نيز كه اقدام به ساخت مهرهاي جعلي كرده بود شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد و در بازجويي ها به جرم انتسابي خود اعتراف كرد.
وي افزود: متهمان پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
9923**3213