۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۶
کد خبر: 83222592
T T
۰ نفر
رهبر  معظم انقلاب :به حمایت از سوریه و جریان مقاومت افتخار می كنیم

تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار بشار اسد رییس جمهوری سوریه خاطرنشان كردند: جمهوری اسلامی ایران، كمك به دولت و ملت سوریه را كمك به حركت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌كند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت ایت الله خامنه رمز پیروزی سوریه و به شكست كشاندن آمریكا و مزدوران منطقه‌ای آن را استقامت رییس ‌جمهوری و مردم این كشور و پافشاری آنان بر مقاومت خواندند و بر لزوم مراقبت در مقابل توطئه‌های آینده تاكید كردند.
ایشان با اشاره به ایستادگی صادقانه جمهوری اسلامی ایران در كنار ملت و دولت سوریه از همان ابتدای بحران، گفتند : سوریه با استقامت و همراهی مردم آن توانست در مقابل یك ائتلاف بزرگ از آمریكا، اروپا و متحدان آنها در منطقه ایستادگی كند و با پیروزی از این حادثه خارج شود.
رهبر انقلاب اسلامی، پیروزی جریان مقاومت در سوریه را موجب عصبانیت آمریكایی‌ ها و تلاش آنان برای طراحی توطئه‌های جدید دانستند و با اشاره به نمونه‌ای در این زمینه گفتند: مساله منطقه حائل كه آمریكایی‌ها در سوریه به دنبال ایجاد آن هستند، از جمله‌ی این توطئه‌های خطرناك است كه باید با قاطعیت آن را رد كرد و در مقابل آن ایستاد.
ایشان، برنامه آمریكایی‌ها برای حضور مؤثر در مرز عراق و سوریه را نمونه‌ای دیگر از طراحی‌های آنها برشمردند و تأكید كردند: ایران و سوریه عمق راهبردی یكدیگر هستند و هویت و قدرت جریان مقاومت وابسته به این ارتباط مستمر و راهبردی است، بر این اساس دشمنان نخواهند توانست نقشه‌های خود را عملیاتی كنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای به یك خطای محاسباتی دشمنان در قضیه سوریه نیز اشاره و خاطرنشان كردند: اشتباه دشمنان این بود كه سوریه را با برخی كشور های عربی اشتباه گرفتند، در حالی‌كه در آن كشورها حركت مردم در جهت مقاومت و در واقع، قیام علیه آمریكا و دست‌نشاندگان آن بود.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین ارتباطات مذهبی و رفت‌وآمد علمای مذهبی ایران و سوریه را نیازمند تقویت و گسترش خواندند و با تأكید بر لزوم حفظ روحیه ایستادگی و افزایش قدرت دولت و ملت سوریه، خطاب به رئیس‌جمهوری این كشور گفتند: جنابعالی با ایستادگی كه از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید و مقاومت در منطقه به‌وسیله شما قدرت و آبروی بیشتری یافت.
ایشان خاطرنشان كردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در كنار ملت سوریه خواهد بود، زیرا این كار را كمك به جریان و حركت مقاومت می‌داند و با اعتقادی از صمیم قلب، به حمایت از مقاومت افتخار می‌كند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین برای توفیق ملت سوریه و سلامتی آقای اسد و خانواده ایشان دعا كردند.
در این دیدار، بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه با تجلیل از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از كشورش، گفت: جنگ سوریه مشابه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران بود. جمهوری اسلامی در این حادثه فداكارانه در كنار ما بود و لازم است موفقیت كنونی را به جنابعالی و همه ایرانیان تبریك بگویم و از آنان قدردانی كنم.
وی با اشاره به برخی تحلیل ها كه كار سوریه را تمام‌شده می‌دانستند، افزود: ایران و سوریه ملت‌هایی دارای هویت و عقیده هستند و دستاوردهای امروز اگرچه با زحمت و زیان به‌دست آمده، اما یقیناً نتیجه ایستادگی در كنار جریان مقاومت است.
اسد با یادآوری خسارت های سنگینی كه برخی كشورها به‌دنبال تسلیم شدن در مقابل آمریكا دیده‌اند، گفت: بسیاری از كشورها مقهور آمریكا بودند و تصور می‌كردند این آمریكا است كه سرنوشت و آینده جهان را تعیین می‌كند اما در اثر ایستادگی ملتهای مقاوم، این تصور غلط در حال فروپاشی است.
رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به نمونه‌هایی از تلاشهای تفرقه‌افكنانه آمریكا و متحدان منطقه‌ای آن در میان اقوام و مذاهب كشورش، افزود: این تلاش ها نتیجه عكس داده است و امروز در سوریه، كُردها و عشایر روابط خوبی با دولت دارند و حتی برخی گروهها كه سابقه درگیری و اختلاف با دولت داشتند، امروز بر خلاف نظر آمریكا و عربستان سعودی با دولت همراه شده‌اند.
آقای اسد، تقویت ارتباطات مذهبی همچون ارتباطات علمای سوریه با علمای ایران را فرصتی مهم برای مقابله جریانهای تكفیری برشمرد و گفت: ایران و سوریه باید روابط اقتصادی خود را دائماً گسترش دهند چرا كه افزایش ارتباطات، عامل مهمی در خنثی كردن توطئه‌های دشمنان دو ملت خواهد بود.
سیام**شبس**1751 **1917
۰ نفر