۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83222932
T T
۰ نفر
پرداخت تسهيلات اشتغال تا 10 ميليارد ريال با مديريت دهياري ها

مهاباد - ايرنا - مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري آذربايجان غربي گفت: تسهيلات اشتغال روستايي تا سقف 10 ميليارد ريال با كارمزد چهار درصد با مديريت دهياري هاي اين استان پرداخت مي شود.

به گزارش ايرنا، عارف خدرلو روز دوشنبه در نشست هم انديشي دهياران روستاهاي تكاب افزود: اين تسهيلات به منظور ايجاد اشتغال هاي جديد و با هدف خودكفايي و رونق اقتصادي در روستاها در اختيار دهياري ها قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه با توجه به شرايط موجود، سرمايه گذاري در بخش هاي سنتي از جمله كشاورزي و دامداري پاسخگوي اشتغال روستايي نيست، اظهار داشت: دهياران به عنوان بازوهاي توانمند دولت و سربازان عرصه عمران و آباداني روستاها، ايجاد اشتغال هاي جديد در بخش هاي مختلف از جمله گردشگري، صنايع دستي و صنايع تبديلي را در اولويت كاري خود قرار دهند.
وي بيان كرد: پرداخت تسهيلات اشتغال زاي ارزان قيمت به دهياري ها مبتني بر ظرفيت هاي داخلي، به عنوان راهكاري جديد مي تواند ضمن حفظ هويت روستاها، به عنوان محرك توسعه و رونق اقتصادي و ايجاد خودكفايي در روستاها عمل كند.
مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري آذربايجان غربي با بيان اينكه توسعه مناطق روستايي يكي از دغدغه هاي اصلي نظام در 40 سال گذشته بوده است، ادامه داد: به بركت انقلاب اسلامي اقدامات اساسي در زمينه توسعه و بهبود زيرساخت هاي روستايي انجام شده است.
خدرلو اضافه كرد: در دولت تدبير و اميد نيز به مدد تخصيص اعتبارات ويژه، جايگاه عمراني و توسعه اي روستاها و مناطق محروم ارتقا يافته است.
فرماندار تكاب هم در اين نشست گفت: تكاب توانمندي ها و پتانسيل هاي بالقوه اي در بخش هاي مختلف دارد اما توسعه متوازن با اين ظرفيت ها در اين شهرستان محقق نشده است.
علي مكرمي افزود: حضور مديران كل استان در تكاب نشانه توجه ويژه به اين شهرستان است و اميدواريم دستگاه هاي اجرايي استان در تخصيص اعتبارات نيز نگاه ويژه اي داشته باشند.
وي بيان كرد: در يك سال گذشته اقدامات گسترده اي براي حل مشكلات و رفع محروميت از روستاها انجام و در بسياري از روستاها طرح هادي اجرا شده است.
وي اظهار داشت: آسفالت معابر روستايي اقدام مهمي در راستاي محروميت زدايي از روستاهاست كه امسال در سه روستاي شهرستان محقق شد.
به گزارش ايرنا، تكاب با 81 هزار نفر در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و بيش از 30 هزار نفر جمعيت آن در 97 روستا سكونت دارند.
7514/6185/2093