۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 83223186
T T
۰ نفر
ساخت بزرگراه از مبدا بندر چابهار بزودی اجرایی می شود

چابهار- ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به روند رو به رشد تخلیه و بارگیری انواع كالا در بندر چابهار، گفت: عملیات اجرایی توسعه دسترسی جاده‌ای بندر از دروازه بندر تا كمربندی چابهار و بعدها با ادامه مسیر به صورت بزرگراه به زودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز سه شنبه در همایش بین المللی توسعه چابهار با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر چابهار اظهار داشت: احداث بزرگراه و تكمیل زیرساخت های جاده ای، ریلی و هوایی از نیازهای ضروری یك بندر بزرگ تجاری نظیر چابهار است.
وی افزود: پس از تكمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی نگاههای دولت و سرمایه گذاران داخلی و خارجی دوچندان شده و باید زیرساخت های آن هر چه سریعتر تكمیل شود.
راستاد به انعقاد قراردادهای سرمایه ‌گذاری با بخش خصوصی طی یك سال اخیر به ارزش 240 میلیون یورو اشاره و خاطرنشان كرد: تخلیه و بارگیری در بندر چابهار 50 درصد افزایش یافت.
وی بیان كرد: برای چابهار به عنوان دروازه ملل بهترین مشوق‌ های تعرفه ‌ای و تخفیف ها در نظر گرفته شده تا همزمان با برگزاری اینگونه همایش ها فرصتهای بی بدیل آن معرفی و شاهد توسعه و آبادانی این منطقه محروم باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بالاترین و بهترین مشوق‌ های تعرفه ‌ای درخصوص خطوط كشتیرانی و صاحبان كالا را برای بندر چابهار تعیین كرده‌ ایم تا شاهد توسعه این بندر باشیم.
راستاد تصریح كرد: همایش بین المللی توسعه چابهار موجب آشنایی بهتر تجار و بازرگانان، صاحبان صنایع، فعالان حمل و نقل و خطوط كشتیرانی و زمینه‌ای برای گشایش باب مبادلات جدید از طریق بندر چابهار می شود.
وی از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی دعوت كرد تا سرمایه‌ گذاری‌های روبنایی مورد نیاز در بندر چابهار كه در قالب قراردادهای BOT بلندمدت منعقد می‌شود، بررسی كنند و به تناسب توان مالی پیشنهاد‌ات خود را به سازمان بنادر ارائه دهند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یك بندر ارتقا یافته فعالیت‌ های تولیدی و ارزش افزوده‌ای درون و پیرامون بندر موجب افزایش میزان ترافیك كالا و مزیت‌های رقابتی بالاتر خواهد شد و هدف ما این است كه چنین رویكردی را برای چابهار دنبال كنیم.
راستاد با بیان اینكه از مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهر چابهار غافل نیستیم، خاطرنشان كرد: به دنبال تعامل گسترده بندر با شهر خواهیم بود كه منافع حاصل از ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و رونق اقتصادی حاصل از فعالیت‌های بندر چابهار به بندرنشینان و مردم سیستان و بلوچستان تعلق می ‌گیرد.
وی به الحاق بندر شهید بهشتی و كلانتری چابهار به منطقه آزاد پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد و كمیسیون‌های تخصصی مجلس اشاره كرد و افزود: به زودی این طرح در صحن مجلس مطرح می‌ شود.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی توسعه چابهار یا 'روز چابهار' با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار سیستان وبلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، امام جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان و مهمانانی از 17 كشور دنیا امروز /سه شنبه/ آغاز شد.
مقامات، سفرا و سرمایه گذاران كشورهای هند، افغانستان، اندونزی، قطر، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلژیك، پاكستان، آلمان، تركیه، چین، ژاپن، قزاقستان، عمان، كنیا و تاجیكستان از جمله شركت كنندگان در همایش بین المللی توسعه چابهار هستند.
در این همایش 93 مقام و میهمان خارجی19 خبرنگار از رسانه های مختلف خارجی و 23 خبرنگار رسانه های داخلی در مجموع حدود 300 نفر شركت كننده داخلی و خارجی حضور دارند.
3043 **6081