۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83223550
T T
۰ نفر
چابهار نقش جهانی در حمل و نقل و ترانزیت كالا دارد

چابهار- ایرنا- دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چابهار نقش جهانی در حمل ونقل و ترانزیت كالا دارد و باید زیرساخت های لازم در این زمینه هر چه سریعتر تكمیل شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی بانك روز سه شنبه در همایش بین المللی توسعه چابهار با اشاره به قابلیت های اقتصادی و تجاری چابهار اظهار داشت: مزیت‌های مستثنی بودن از قوانین گمرك، مالیات، كار و ویزا ظرفیت این حركت جهانی را برای منطقه آزاد چابهار فراهم كرده است.
وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن و عدم محدودیت در پذیرش كشتی های اقیانوس پیما این بندر را وارد دور جدیدی از ترانزیت و صادرات كالا كرده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به فرآیند سرمایه گذاری خارجی در چابهار اشاره كرد و افزود: بهترین مشوق ها، تخفیف ها و معافیت ها برای تسهیل سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.
وی گفت: چابهار مركز اصلی كریدور بین ‌المللی حمل و نقل و بهترین، نزدیكترین و كم هزینه ترین مسیر دسترسی كشورهای حاشیه اقیانوس هند، آسیای میانه و افغانستان به همدیگر است
بانك ادامه داد: مدیران مناطق آزاد با تسهیل فرآیندها و تكمیل زیرساخت های نهادی و فیزیكی لازم، رفع موانع حضور سرمایه ‌گذاران، تسهیل و گسترش تجارت و كسب و كار در تحقق اهداف توسعه اقتصادی كشور، این منطقـه را به كانون مهم سرمایه گذاری در ابعاد مختلف اقتصاد دریا محور و هاب لجستیك و ترانزیت منطقـه ای تبدیل كنند.
وی تصریح كرد: از حضور و مشاركت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از تمامی كشورهای منطقـه و جهان استقبال كرده و به همه اطمینان مـی دهم كه فعالیت ها و سرمایه گذاری ها از حمایت كامل دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برخوردار خواهد بود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار با مزیت های متعدد در ابعاد مختلف زیرساخت‌های نهادی (مشوق ها و معافیت های مالیاتی و گمركی ) و زیرساخت‌های فیزیكی در حال توسعه بویژه بندر راهبردی چابهار و خط آهن چابهار - زاهدان، فرودگاه بین المللی در دست برنامه ریزی، موقعیت جغرافیایی و نزدیكترین راه دسترسی افغانستان و دیگر كشورهای محصور در خشكی آسیای میانه به آبهای آزاد، می‌تواند نقش پیشران اصلی را در این اتحاد اقتصادی ایفا كند.
3043**3213 **6081
۰ نفر