۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83224642
T T
۰ نفر
بيش از 1900 نفر از زندان هاي آذربايجان غربي آزاد شدند

اروميه - ايرنا - مديركل امور زندان ها و اقدامات تاميني تربيتي آذربايجان غربي گفت: يكهزار و 915 نفر از زندانيان در اين استان به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، مشمول عفو شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

حمزه بروجني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي همچنين يكهزار و 242 نفر از محكومان زندان هاي استان تقليل حبس گرفته اند.
وي با اشاره به اينكه بررسي پرونده ها توسط دادگاه هاي استان در دست انجام است، اظهار داشت: با بررسي اين پرونده ها تعداد آزادي محكومان زنداني افزايش خواهد داشت.
وي ادامه داد: با ابلاغ بخشنامه رييس قوه قضائيه به مراجع قضايي و بررسي قضات از پرونده محكومان داراي شرايط، نامه برخورداري از عفو به زندان ها ارسال مي شود تا پس از بررسي مسوولان قضايي از پرونده مددجو در داخل زندان، عفو رهبري به مددجوي داراي شرايط ابلاغ مي شود.
مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي آذربايجان غربي گفت: با توجه به اعمال مواد و تبصره در بخشنامه ابلاغي عفو، تعدادي از مددجويان آزاد و حبس تعدادي از آنان كاهش مي يابد.
وي اضافه كرد: نگهداري محكومان در زندان ها بار مالي بسياري دارد و با آزادي اين تعداد زنداني بالغ بر 350 ميليون ريال به صورت روزانه صرفه جويي شده است.
بروجني افزود: امروزه كاهش جمعيت كيفري از مهمترين اولويت هاي نظام قضايي و سيستم زندانباني اسلامي است و اين موضوع و كاهش مجازات حبس از جمله تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي مي باشد.
وي بيان كرد: اداره كل زندان ها در راستاي دستيابي به كاهش جمعيت كيفري با استفاده از تمام ظرفيت هاي قانوني و با همراهي مسوولان قضايي استان در اعطاي مرخصي، اشتغال، عفو موردي، آزادي مشروط و تعليق مجازات اقدامات بسيار خوبي انجام داده است.
به گزارش ايرنا، به ميمنت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، هزاران نفر از زندانيان به پيشنهاد رييس قوه قضائيه و موافقت رهبر معظم انقلاب مشمول عفو يا تقليل محكوميت شدند.
8137/7129