۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83226299
T T
۰ نفر
مردم از اسكان و توقف در حريم رودخانه ها خودداري كنند

بندرعباس- ايرنا- مديركل مديريت بحران استانداري هرمزگان گفت: با توجه به تقويت سامانه بارشي و اخطاريه هواشناسي استان، مردم از اسكان و توقف در بستر و حريم رودخانه ها و حاشيه مسيل ها خودداري كنند.

عليرضا صفا ايسني روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در نامه اي از فرمانداران ، اعضا و روساي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان و شهرستان ها خواسته ايم تمهيدات مورد نياز از جمله اطلاع رساني و هشدار به موقع از طريق رسانه هاي محلي و همچنين رعايت نكات ايمني به هنگام تردد در مناطق در معرض خطر را اتخاذ كنند.
وي همچنين بر تخليه ساكنان منازل تحت تاثير رودخانه ها و مسيل هاي در معرض خطر سيلاب و اسكان اضطراري در مكان هاي امن در صورت نياز تاكيد كرد.
مديركل مديريت بحران استانداري هرمزگان اظهارداشت: با توجه به اخطاريه شماره 106 معاون امور آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور و تقويت سامانه بارشي در جنوب شرق و شرق كشور و احتمال آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل ها و رودخانه ها و همچنين وزش باد شديد موقتي بويژه در شرق استان، تمهيدات لازم صورت گرفته است.
به گزارش ايرنا، اداره كل هواشناسي هرمزگان با صدور اخطاريه اي، نسبت به آبگرفتگي معابر استان و سيلابي شدن مسيل ها و طغيان رودخانه هاي فصلي هشدار داد.
در اين اخطاريه آمده است: نقشه ها و مدل هاي هواشناسي نشان از تقويت موج ناپايدار بر روي جنوب شرق كشور و استان هرمزگان از روز پنجشنبه نهم اسفندماه تا دوشنبه 13 اسفندماه دارد.
هواشناسي هرمزگان ياد آور شده فعاليت اين موج ناپايدار جوي سبب ناپايداري هاي قابل توجهي به صورت وقوع رگبار باران ، گاهي رعد وبرق ، وزش باد شديد و مواج شدن دريا خواهد شد.
در اخطاريه شماره 4 اداره كل هواشناسي هرمزگان توصيه شده است: با توجه به اينكه براي روزهاي جمعه تا اوايل شنبه با توجه به شدت بارش، احتمال سيلابي شدن مسيل ها و طغيان رودخانه هاي فصلي در برخي نقاط غربي و شمالي استان و نيمه شرقي پيش بيني مي شود، بايد تمهيدات لازم صورت پذيرد.
همچنين در اين اخطاريه آمده است: از اواخر پنجشنبه تا دوشنبه به ويژه جمعه و شنبه با توجه به طوفاني شدن دريا تمهيدات لازم جهت جلوگيري از خسارت هاي احتمالي اتخاذ شود.
اداره كل هواشناسي هرمزگان در اين اخطاريه اعلام كرده است: در روز پنجشنبه هفته جاري در برخي نقاط غربي و شمالي و اواخر پنجشنبه تا جمعه در اكثر نقاط استان و نيز روز شنبه در بيشتر نيمه شرقي استان بارش باران گاهي با رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگي و افزايش تندباد لحظه اي پيش بيني مي شود.
در اين اخطاريه وضعيت دريا از اواخر پنجشنبه تا اواسط جمعه با توجه به وزش باد شديد جنوب شرقي و شمال غربي (بيش از 60 كيلومتر در ساعت) ، طوفاني و مواج پيش بيني شده است.
به دنبال اخطاريه اداره كل هواشناسي هرمزگان، روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي استان نيز با صدور اطلاعيه‌اي در خصوص سيلابي شدن مسيل‌ها، رودخانه‌ها و آبگرفتگي معابر عمومي در استان هشدار داد.
در اين اطلاعيه از مردم بويژه كشاورزان، دامداران و عشاير خواسته شده كه هنگام سفر و رفت و آمد از توقف در حاشيه رودخانه‌ها و مسيل‌ها خودداري كنند و توصيه‌هاي ايمني را در نظر بگيرند.
7195/6048