۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۳۶
کد خبر: 83226691
T T
۰ نفر

ساوه براي استقبال از نوروز آماده است

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۳۶
کد خبر: 83226691
ساوه براي استقبال از نوروز آماده است

ساوه - ايرنا - جانشين ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ساوه گفت: اين شهرستان با تشكيل ستاد خدمات سفر و كميته هاي زيرگروه آن براي استقبال از نوروز برنامه ريزي كرده و آماده است.

«رضا اياز» روز پنجشنبه در نشست ستاد خدمات سفر هاي نوروزي ساوه افزود: اين ستاد امسال 10 كميته دارد و 2 كميته برنامه‌ريزي و اطلاع رساني در فضاي مجازي و دهياري و شهرداري ها به هشت كميته سابق افزوده شده‌است.
وي اظهار داشت: كار نظارت دقيق بر وضعيت آژانس هاي مسافرتي و نيز راهدارخانه هاي ساوه بر عهده كميته راهداري و حمل و نقل است و هلال احمر به عنوان مسئول كميته امداد جاده اي در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان حضوري فعال خواهد داشت.
جانشين ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ساوه يادآور شد:بانك ها براي نوروز نسبت به تامين نقدينگي عابر بانك ها اقدام مي كنند تا مهمانان نوروزي و شهروندان با مشكل دريافت وجه نقد مواجه نشوند.
اياز اظهار داشت: علاوه بر شهر ساوه در سه نقطه نوبران آوه و غرق آباد نيز سه نوروزگاه برپا مي شود كه با چيدمان سفره هاي هفت سين و برپايي غرفه هاي صنايع دستي پذيراي مسافران و مهمانان ورودي به شهرستان ساوه خواهند بود.
شهردار ساوه نيز در اين نشست گفت: فعاليت ميداني ستاد نوروزي از 28 اسفند تا 17 فروردين ماه در ميدان شهرداري سابق خواهد بود.
«سيد مهدي حسيني» اظهار داشت: تهيه نقشه‌هاي راهنماي شهري كه در آن امكاناتي مانند تعيين محل هاي اسكان مسافران و معرفي آثار تاريخي شهر ساوه گنجانده شده است به زودي عملياتي مي شود.
وي گفت: براي ايجاد محيطي شاداب در شهر ساوه قرار است در روزهاي تعطيلات نوروزي برنامه اجراي بازي هاي بومي و محلي در نوروزگاه شهرداري برگزار شود.
شهردار ساوه افزود: عمليات رنگ آميزي جداول، آراستگي شهر و اقداماتي نظير بهسازي و تعمير سرويس هاي بهداشتي و نمازخانه ها در دست اجرا است تا براي ايام نوروز به بهترين نحو مورد استفاده مهمانان قرار گيرند.
وي تأكيد كرد: شهرداري در ايام نوروز تا پايان تعطيلات به هيچ عنوان مجوز انجام حفاري به دستگاه‌هاي مختلف نخواهد داد.
به گفته حسيني، شهرداري آمادگي دارد نمايشگاه صنايع دستي را در ميدان شهرداري ساوه برگزار كند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان ساوه نيز اعلام كرد: براي پذيرايي و اسكان مهمانان نوروزي در شهر ساوه 19 مدرسه با 147 كلاس درس در نظر گرفته شده است.
«ابراهيم فراشياني» گفت: 50 درصد از اين كلاس ها داراي امكاناتي مانند يخچال و تلويزيون هستند و ساير كلاس ها نيز امكانات لازم براي اقامت شبانه مهمانان را دارند.
وي گفت: مدارس مورد نظر از 29 اسفند تا پايان روز 15 فروردين براي اقامت مسافران نوروزي داير است.
وي گفت: در ستاد آموزش و پرورش قرار است با هماهنگي مدارس شبانه روزي و استفاده از توان آشپزهاي اين مدارس نسبت به تهيه غذاي با كيفيت با قيمتي مناسب براي مهمانان نوروزي اقدام شود همچنين امكان تهيه غذا از رستوران هاي شهر براي مسافران نيز فراهم است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه نيز گفت: سينماهاي ساوه در ايام تعطيلات نوروز امكان اكران فيلم در هر شب تاساعت يك بامداد را دارند.
«حسين محمودي فر» افزود: اجراي موسيقي محلي در نوروزگاه شهرداري ساوه نيز در دستور كار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
در اين نشست نماينده رستوران داران منطقه يولاق ساوه و هتل كاوه شهر صنعتي خواستار توجه و مساعدت مسئولان براي پذيرايي مهمانان نوروزي شدند و براي اين امر اعلام آمادگي كردند.
ساوه داراي 285 هزار نفر جمعيت و سه شهر آوه، غرق آباد و نوبران است.
اين شهرستان با قدمتي 10 هزار ساله از ديرباز تا تلاقي گاه مناطق شمالي به جنوبي و مركز كشور به غرب بوده و وجود كاروانسراهاي متعدد در آن نشان‌دهنده نقش محوري آن در سده‌هاي گذشته است.
422 اثر تاريخي و باستاني در ساوه وجود دارد كه 112 اثر به ثبت ملي رسيده است.
/6013/6539