۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۳۰
کد خبر: 83228581
T T
۰ نفر

70 كارگاه غیرمجاز تولید زغال در فارس پلمب شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۳۰
کد خبر: 83228581
70 كارگاه غیرمجاز تولید زغال در فارس پلمب شد

شیراز- ایرنا- مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از ابتدای امسال تاكنون، 70 كارگاه در بخش سیمكان شهرستان جهرم كه به صورت غیرقانونی و بدون مجوز نسبت به تولید زغال اقدام می كردند، پلمب شده اند.

به گزارش ایرنا، مهرزاد بوستانی شنبه در نشستی خبری افزود: كارگاه های زیادی در این بخش وجود دارند كه در حال تبدیل كردن چوب درختان به زغال هستند و برخورد با این كارگاه ها به صورت قانونی در حال پیگیری است.
وی تصریح كرد: در برخی از مناطق، سودجویان در منازل مسكونی نیز در حال تبدیل چوب به زغال به صورت غیر قانونی هستند كه در تلاش هستیم مانع فعالیت آنها شویم.
شهرستان جهرم در 193 كیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.
مدیركل منابع طبیعی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 40 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری این استان اختصاص یافته است و در هفته درختكاری 34 پروژه آبخیزداری در 23 شهرستان استان با اعتباری افزون بر 25 میلیارد تومان دراین بخش به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: طرح های آبخیزداری نقش موثری در كنترل سیلاب ها و همچنین هدایت آب به آبخوان ها دارند ودر سال زراعی جاری (از مهرماه گذشته تاكنون) 180 میلیون مترمكعب آب باران با اجرای این طرح ها ذخیره شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی ده ماهه امسال، سه هزار و 800 هكتار در استان فارس ازمتصرفان اراضی ملی خلع ید شده است و این اراضی به منابع ملی بازگشت.
ع پ / 2027
۰ نفر