۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 83229708
T T
۰ نفر
«يزداني» مدال طلاي وزن 86 كيلوگرم را از آن خود كرد

تهران- ايرنا- «حسن يزداني» آزادكار وزن 86 كيلوگرم كشورمان در فينال رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام دانكلوف بلغارستان با پيروزي 16 بر 5 مقابل «علي شعبانوف» بلاروسي و دارنده مدال برنز جهان، به مقام قهرماني اين وزن رسيد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، مسابقات اوزان 86، 97 و 130 كيلوگرم رقابت‌هاي بين المللي كشتي آزاد جام دانكلوف بلغارستان كه جزء مسابقات داراي رنكينگ اتحاديه جهاني كشتي محسوب مي شود، از ظهر روز گذشته (شنبه) در شهر روسيه آغاز شد كه در پايان ديدارهاي مقدماتي حسن يزداني و پرويز هادي در اوزان 86 و 125 كيلوگرم با شكست تمامي رقبا به ديدار فينال راه يافتند و رضا يزداني نيز در ديدار رده بندي حضور دارد.
در وزن 86 كيلوگرم حسن يزداني در دور نخست با نتيجه 11 بر صفر «دومينيك ابونادر» دارنده مدال نقره بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا از لبنان را مغلوب كرد.
وي در دور دوم مقابل «احمد ماگامايف» از بلغارستان با نتيجه 10 بر صفر به پيروزي رسيد و در دور سوم نيز با نتيجه 10 بر صفر «عظمت دولت بيكوف» دارنده مدال نقره زير 23 سال جهان از قزاقستان را شكست داد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.
وي در اين مرحله «روسلان عبدالله يف» از روسيه را با نتيجه 11 بر صفر شكست دارد و در ديدار نيمه نهايي نيز با نتيجه 11 بر يك از سد «بوريس ماكويف» دارنده مدال نقره جهان از كشور اسلواكي گذشت و راهي ديدار فينال شد. او در نهايت موفق شد با شكست نماينده بلاروس مدال طلا را از آن خود كند.
رضا يزداني آزادكار وزن 97 كيلوگرم كشورمان در ديدار رده بندي اين رقابت ها موفق شد با نتيجه 8 بر 4 «ايگور اوسيان نيكوف» كشتي گير روس و دارنده مدال برنز اميدهاي جهان را شكست داده و به مدال برنز اين وزن برسد.
ورزشي**3991**3783**