۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 83230999
T T
۰ نفر
آغاز تكميل ساختمان اداره برنامه‌هاي تئاتر از بهار98

تهران - ايرنا - مديركل هنرهاي نمايشي ضمن تاكيد بر ضرورت انتقال «اداره برنامه هاي تئاتر» به ساختمان جديد، از آغاز تكميل ساختمان اين اداره از بهار 98 خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي، شهرام كرمي با تشريح ماموريت جديد «اداره برنامه‌هاي تئاتر» اظهار داشت: ضرورت دارد كه اين اداره هر چه سريع‌تر به ساختمان ديگري منتقل شود و يكي از اصلي‌ترين برنامه‌هاي مديريت ساخت و ساز و تكميل ساختمان اصلي اين مجموعه باشد كه از بهار سال آينده آغاز خواهد شد.
وي با رد شايعاتي مبني بر واگذاري ساختمان اصلي «اداره برنامه‌هاي تئاتر»، گفت: چنين موضوعي نه تنها صحت ندارد بلكه سند آن ساختمان به نام «اداره برنامه‌هاي تئاتر» ثبت شده است و برنامه‌ ما در جهت سرعت عمل بخشيدن به آغاز عميات ساخت و ساز در ساختمان اصلي اين اداره است.
كرمي افزود: پرداخت اجاره ساختمان فعلي «اداره برنامه‌هاي تئاتر» هيچ توجيه منطقي ندارد. اين در حالي است كه اگر ماموريت‌هاي اين اداره را در نظر بگيريم در حال حاضر تنها ارائه مكان تمرين و استفاده از خانه نمايش باقي مانده است كه براي اين دو مهم بايد راهكار داشته باشيم. راهكاري كه به لحاظ مالي در اين شرايط و تنگناهاي موجود منطقي هم باشد.
اين هنرمند تئاتر با اشاره به اين كه «اداره برنامه‌هاي تئاتر» در بخش اجرايي و عملي به كمك اداره كل هنرهاي نمايشي خواهد آمد، گفت: اين رويكرد بايد به عنوان اصلي‌ترين هدف اين اداره در نظر گرفته شود و شامل هدايت برنامه‌هايي شود كه اداره كل هنرهاي نمايشي مديريت آن را بر عهده دارد و از جمله اين برنامه‌ها جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر است.
كرمي يكي ديگر از مسئوليت‌هاي «اداره برنامه‌هاي تئاتر» را كمك به اجراي برنامه‌هاي كانون‌هاي اداره كل هنرهاي نمايشي دانست و افزود: در اين رويكرد «اداره برنامه‌هاي تئاتر» در واقع بازوي اداره كل در امور پژوهشي و مسائل بنيادي هنر نمايش خواهد شد. يكي از اين مسائل توليد نمايشنامه و ارائه آن خواهد بود. در ساختمان جديد كاربري خانه نمايش مي‌تواند تغيير كند و به مكاني براي برگزاري جلسات پژوهشي و نمايشنامه‌خواني تبديل شود.
مديركل هنرهاي نمايشي تصريح كرد: موضوع ديگر حذف پلاتوهاي «اداره برنامه‌هاي تئاتر» است. اين اداره ديگر پلاتو نخواهد داشت و اداره كل هنرهاي نمايشي براي تامين محل تمرين گروه‌ها اقدام به پرداخت اجاره بهاي پلاتوهاي خصوصي خواهد كرد تا به اين طريق هم اسباب رونق پلاتوهاي بخش خصوصي فراهم شود، هم مكان‌هاي تمرين باكيفيت‌تري در اختيار گروه‌هاي نمايشي قرار گيرد. مهم‌تر از همه اين است كه «اداره برنامه‌هاي تئاتر» ناچار نيست انرژي و زمان كاركنانش را صرف نگهداري پلاتو كند.
كرمي همچنين با اشاره به حفظ خانه نمايش در مكان جديد «اداره برنامه‌هاي تئاتر» تصريح كرد: خانه نمايش در مكان جديد احيا خواهد شد و واحدهايي از جمله كتابخانه و بخش نمايشگاهي نيز در آن ساختمان وجود خواهد داشت.
مديركل هنرهاي نمايشي ضمن آرزوي توفيق براي محسن اميري، مدير جديد اين اداره در انجام اين امر، گفت: ماموريت اصلي مدير جديد فراهم ساختن زمينه جابه‌جايي «اداره برنامه‌هاي تئاتر» است و به اميد خدا زمينه انتقال به ساختمان جديد از فروردين 98 مهيا خواهد شد و ارديبهشت ماه عملياتي مي‌شود.
آيين توديع و معارفه مدير پيشين و فعلي «اداره برنامه‌هاي تئاتر» يكشنبه شب با حضور علي‌اصغر راسخ‌راد، مدير پيشين «اداره برنامه‌هاي تئاتر» و محسن اميري، مدير فعلي اين اداره برگزار شد.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **
۰ نفر