۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 83231319
T T
۰ نفر
انتقاد كميسيون اروپا از دولت مجارستان در آستانه انتخابات

تهران - ايرنا - كميسيون اروپا روز دوشنبه و در آستانه انتخابات پارلماني اروپا، دولت ملي گراي مجارستان را به غير واقعي جلوه دادن حقايق در مورد مقوله مهاجرت براي اين اتحاديه متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از بروكسل، اين اتهام نشان از تيرگي روابط بين اتحاديه اروپا و مجارستان در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني اروپا دارد.
اتحاديه اروپا از مدت ها قبل منتقد موضع «ويكتور اوربان» نخست وزير مجارستان در مورد مهاجرت و پيشينه وي در مورد آزادي هاي دمكراتيك بوده است.
اوربان مي گويد اتحاديه اروپا با صدور مجوز ورود گسترده مهاجران به كشورهاي عضو اين اتحاديه، تمدن مسيحي اروپا را به خطر انداخته است.
اوربان به تازگي بر كارزار ضد مهاجرتي اش افزوده و «ژان كلود يونكر» رئيس كميسيون اروپا و «جرج سوروس» ميلياردر آمريكايي مجاري اصل را به تباني براي انتقال شمار زيادي از مهاجران مسلمان به اروپا متهم كرده است.
موضع ضد مهاجرتي اوربان، به درخواست ها براي اخراج حزب حاكم مجارستان موسوم به «فيدش» از حزب راست ميانه «خلق اروپا» كه بزرگترين گروه در پارلمان اروپاست، دامن زده است.
«مانفرد وبر» قانونگذار ارشد آلماني و نامزد حزب خلق اروپا براي احراز رياست بر كميسيون بعدي اروپا با اعلام اينكه اخراج فيدش، از اين پس منتفي نيست، گفته است كه اوربان با سخنان خود به جايگاه حزب خلق اروپا لطمه زده است.
در همين حال، نخست وزير مجارستان با انتقاد از درخواست برخي مقام هاي اروپايي از حزب فيدش براي خروج از پارلمان اروپا، در مورد وجود چنين رويكردي به اتحاديه اروپا هشدار داد.
حزب خلق اروپا در حال حاضر 217 نماينده در پارلمان 750 نفري اروپا دارد كه 12 نفر از آنها از حزب فيدش هستند. پيش بيني مي شود كه حزب خلق اروپا در انتخابات آتي پارلمان اروپا، همچنان جايگاه خود به عنوان بزرگترين فراكسيون اين پارلمان را حفظ كند، اما اين احتمال وجود دارد كه تضعيف شود.
به گزارش ايرنا، از سه سال پيش كه موج گسترده‌اي از پناهجويان و مهاجران به كشورهاي اروپايي روي آوردند، بحث و مناقشه در مورد سياست‌هاي مهاجرتي نيز بالا گرفته است.
در برابر كشورهايي مانند آلمان و فرانسه كه سياست‌هاي مداراجويانه‌اي در قبال پناهجويان و مهاجران دارند، كشورهايي مانند ايتاليا پس از قدرت گيري راست‌گرايان و مجارستان و لهستان بر طبل مهاجرستيزي مي‌كوبند.
انتخابات پارلماني اروپا در ماه مي (ارديبهشت - خرداد 1398) برگزار مي شود و در جريان آن، ميليون ها نفر از مردم 27 كشور عضو اين اتحاديه، 750 نماينده اين پارلمان را انتخاب مي كنند.
اروپام**9109**1908
۰ نفر