۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83235587
T T
۰ نفر

خانه های ورزش روستایی به 10 هزار افزایش می یابد

۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83235587
خانه های ورزش روستایی به 10 هزار افزایش می یابد

قزوین - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: خانه های ورزش روستایی كشور در نتیجه برنامه ریزی ها به 10 هزار مورد افزایش پیدا می كند.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی در آیین تجهیز 20 خانه ورزشی قزوین و راه اندازی خانه ورزش روستای فارسیان افزود: یكی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان توجه به توسعه ورزش در روستاها بوده و در این خصوص در سال های گذشته اقدام های بسیار خوبی نیز صورت گرفته است.
احمدی با اشاره به توسعه ورزش روستاها در سال گذشته و امسال، تاكید كرد: پارسال ایجاد سه هزار خانه روستایی و امسال نیز همین مقدار هدف گذاری شده بود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ بتوانیم برای سال آینده و با مشاركت استانداری ها مجموعه خانه‌های ورزش كشور را به 10 هزار مورد برسانیم تا جمعیت 20 میلیونی روستایی كشور از امكانات و تجهیزات ورزشی بهره مند شوند.
نماینده مردم قزوین، آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار كرد: گام‌های مناسبی توسط دولت و مجلس برای توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی در روستاهای كشور و استان قزوین برداشته شده است.
داوود محمدی تاكید كرد: مجلس شورای اسلامی از محل تخصیص 27 صدم درصد ارزش افزوده به ورزش استان‌ ها گام‌های خوبی را برای رونق ورزش روستایی برداشته و امیدواریم در سال‌های آینده نیز شاهد استمرار این روند در كشور باشیم.
مدیركل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین نیز در حاشیه این آیین گفت: امسال با اعزام چهار كاروان ورزشی 104 روستای استان به وسایل ورزشی تجهیز شدند.
این مسئول بیان كرد: خوشبختانه با ساخت خانه‌های ورزشی در روستاها نشاط اجتماعی بین روستاییان به ویژه بانوان ساكن این مناطق افزایش یافته است.
8054/3013
۰ نفر