۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۵۶
کد خبر: 83236201
T T
۰ نفر
رسانه ها در ترويج فرهنگ اهداي خون در جامعه كمك كنند

سمنان- ايرنا- مديركل انتقال خون استان سمنان گفت: فرهنگ اهداي خون در نسل جوان بايد نهادينه شود و رسانه با اطلاع رساني و تبيين افكار عمومي نقش مهمي در تحقق اين راهبرد دارد.

پژمان صالحي فر روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: نسل جوان امروز به راحتي هر موضوعي را قبول نمي كند و رسانه نقش موثري در توجيه جوانان براي ترغيب به اهداي خون دارد.
وي با بيان اين كه اهداي خون اهداي زندگي به افراد نيازمند است، ادامه داد: هيچ ثوابي بالاتر از كمك به هم نوع و نجات جان يك انسان نيست و ضرورت دارد فرهنگ اهداي خون در جامعه بيش از پيش ترويج يابد.
مديركل انتقال خون استان سمنان، بر ايجاد پويش ها و چالش هاي جديد با بهره مندي از ظرفيت كانون ها و تشكل هاي دانشجويي دانشگاه به منظور گسترش دانش اهداي خون و ترويج و تشويق باورها و مهارت خود مراقبتي در آنان تاكيد و تصريح كرد: راه اندازي پويش هاي مردمي نقش مهمي در تشويق مردم براي اهداي خون دارد و بايد اين پويش ها در جامعه بيشتر شود.
وي يادآور شد: در شبكه هاي مجازي چالش هاي مختلفي مطرح مي شود كه هيچ سودي ندارد اما طراحي چالش اهداي خون يك كار خداپسندانه است چرا كه نياز به خون و اهدا كننده خون يك نياز هميشگي است.
وي با بيان اين كه سازمان انتقال خون در ماه پاياني سال با كاهش اهدا كنندگان خون مواجه است ابراز داشت: فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي يكي از ابزارهاي كمك كننده براي ترويج فرهنگ اهدا خون هستند و بايد از اين ظرفيت براي تحقق اهداف استفاده بهينه شود.
مديركل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اين كه مردم اهداي خون در ماه پاياني سال را فراموش نكنند، بيان كرد: سازمان انتقال خون همه ساله در اسفند ماه با چالش اهدا كننده مواجه است و ضرورت دارد با ترويج فرهنگ اهداي خون در جامعه، چالش اهداكننده خون رفع شود.
به گزارش ايرنا، در استان سمنان پنج پايگاه اهداي خون در شهرستان هاي سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد كه همه روزه پذيراي اهداكنندگان خون هستند.
7342/7408