۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
کد خبر: 83236333
T T
۰ نفر

137 آتش نشان براي چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
کد خبر: 83236333
137 آتش نشان براي چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند

سنندج - ايرنا - رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج از آماده باش 137 نيروي عملياتي براي مقابله با حوادث احتمالي چهارشنبه آخر سال در سطح شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سهيل فضل وزيري روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 2 اكيپ سيار از آتش نشانان از 10 اسفند در ميدان آزادي و انقلاب در 2 شيفت صبح و عصر براي تسريع در امداد رساني در مواقع بروز حوادث به شهروندان مستقر شده است.
وي افزود: علاوه بر 2 اكيپ مستقر در ميادين اصلي، يك اكيپ ديگر نيز در روز چهارشنبه آخر سال در ورودي پليس راه همدان براي امداد رساني سريع استقرار پيدا مي كنند.
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج گقت: همچنين پويش نه به چهارشنبه سوري خطرناك به منظور مقابله با رفتارهاي پرخطر و استفاده از مواد محترقه خطر آفرين و كاهش حوادث برپا مي شود.
فضل وزيري يادآور شد: آموزش هاي ايمني با محوريت خطرات چهارشنبه سوري به نونهالان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي در مدارس سطح شهر از ديگر اقدامات فرهنگي اين سازمان دراين زمينه است.
وي همچنين با اشاره به تهيه و نصب بنرهاي هشدار دهنده در خصوص خطرات چهارشنبه آخر سال در سطح شهر گفت: تمام نيروهاي عملياتي و ستادي و هشت ايستگاه آتش نشاني مستقر در سطح شهر و نواحي منفصل در روز سه شنبه و چهارشنبه آخر سال در آماده باش كامل هستند.
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج افزود: 14 خودرو سنگين، 18 خودروي سبك و سه موتور چهارچرخ و تريل نيز در ايستگاه هاي هشتگانه ثابت و ايستگاه هاي سيار در اين روز در اختيار آتش نشانان براي مقابله با حوادث احتمالي است.
وي توصيه كرد: خانواده ها در روزهاي پاياني سال بر فرزندان خود نظارت صحيح و مناسب داشته و آنان را از خطرات استفاده از مواد محترقه پرخطر براي كاهش حوادث آگاه سازند تا خاطره خوبي از اين آيين ديرينه در اذهان بماند.
در آخرين چهارشنبه سال (چهارشنبه سوري) و عيد نوروز برخي شهروندان با برپايي آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسيب زدن به خود و اطرافيان خود مي شود و هر ساله در اين ايام به خاطر بي احتياطي ها شاهد وقوع حوادث ناگواري خواهيم بود.
7348/3034