۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۷
کد خبر: 83238310
T T
۰ نفر
ظریف: همكاری ایران و عراق موجب تقویت امنیت منطقه می شود

بغداد - ایرنا - 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: ایران و عراق دو ستون امنیت منطقه هستند و همكاری بین دو كشور می تواند این امنیت را هر چه بیشتر تقویت كند.

به گزارش ایرنا، 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یكشنبه در كنفرانس خبری با 'محمدعلی الحكیم' همتای عراقی خود پس از مذاكرات چند ساعته هیات های كارشناسی و سیاسی دو كشور در بغداد، گفت: مذاكرات خوب و مفیدی با برادرم الحكیم در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای داشتیم.
ظریف افزود: دیدگاه های دو كشور در امور منطقه ای و بین المللی بسیار شبیه به یكدیگر است و می تواند به امنیت منطقه كمك كند.
وی از همبستگی و مواضع ملت و دولت عراق در رد تحریم های ظالمانه و غیر قانونی آمریكا علیه مردم ایران قدردانی كرد و گفت: روابط دو كشور بدون دخالت خارجی در حال حاضر مستحكم است و امیدواریم در جریان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد بیش از پیش مستحكم شود.
وی با بسیار مثبت ارزیابی كردن مذاكرات امروز گفت: دو طرف توجه ویژه ای در تفاهمات برای خدمت بیشتر به مردم دو كشور بوده است و بر همین اساس هیات های دو طرف اسنادی را جهت توافق نهایی آماده كرده اند.
ظریف گفت: هیات های سیاسی و كارشناسی دو طرف در ادامه مذاكرات در حال آماده سازی تفاهمات بیشتر جهت توافق نهایی در جریان سفر دكتر روحانی به بغداد هستند.
وی گفت: دو طرف در زمینه های مختلف بهداشت، تجارت، رفت و آمد زائر و مسافر، و تسهیل در این حوزه ها برای رفاه بیشتر مردم دو كشور مذاكرات و تفاهمات خوبی تاكنون داشته اند.
ظریف ابراز امیدواری كرد: تفاهم ها و توافقات نهایی در جریان سفر روز دوشنبه دكتر روحانی به بغداد بیش از پیش موجب تحكیم مناسبات دوجانبه شده و نیز به عراق برای ورود جدی به مرحله بازسازی پس از پیروزی بر افراط گرایی تكفیری و داعش كمك كند.
خاورم*2*353*380*