۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۴۲
کد خبر: 83238418
T T
۰ نفر
سال 98 بايد جهشي در مناسب سازي اماكن شهري صورت بگيرد

كرمانشاه- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كرمانشاه گفت: سال 98 بايد جهشي در مناسب‌سازي اماكن عمومي و فضاهاي شهري صورت گيرد و از همه ظرفيت‌ها براي رسيدن به اين مهم استفاده كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهرداد سالاري عصر يكشنبه در جلسه ستاد هماهنگي و پيگيري مناسب سازي فضاي عبور و مرور شهري و ساختمان‌هاي اداري با اشاره به ضرورت مناسب سازي اماكن عمومي و فضاهاي شهري افزود: متاسفانه يكي از مشكلاتي كه در سطح جامعه داريم كم توجهي به مشكلات حركتي و تردد افراد ناتوان جسمي در پروژه‌هاي عمراني و شهري است.
او اظهار داشت: با وجود اقدام هايي كه در اين راستا انجام شده ولي هنوز شاهد نواقص مختلفي در مناسب سازي فضا‌هاي عمومي هستيم البته اين تنها مختص كرمانشاه نيست و در سراسر كشور نواقص فضا‌هاي عمومي آن طور كه بايد رفع نشده و مناسب سازي به طور كامل انجام نشده است.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه تاكيد كرد كه دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي توجه داشته باشند مناسب سازي يك شعار نيست بلكه يك ضرورت است و حتما بايد قسمت‌هاي مورد استفاده ساختمان‌هاي دولتي و خصوصي مطابق با ضوابط مربوط به جانبازان و افراد داراي معلوليت را مناسب سازي كنند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كرمانشاه همچنين تاكيد كرد: شهرداري‌ها بايد تمهيدات لازم و برنامه كوتاه مدت راهبردي را براي حركت روان و سريع ويلچر از طريق سازمان ناوگان اتوبوس راني بيانديشند.
وي در ادامه با بيان اينكه دستگاههاي اجرايي گزارش ها و فعاليت هاي خود را به دبيرخانه اين كميته در بهزيستي ارسال كنند، بيان داشت: آيتم هاي مناسب سازي كه هزينه هاي كمتري دارد در اولويت دستگاه ها باشد و كوتاهي در اين زمينه قابل پذيرش نيست و با محوريت بهزيستي اين اولويت ها دسته بندي شود.
مسئول دبيرخانه هماهنگي و پيگيري مناسب سازي استان كرمانشاه نيز در اين جلسه عنوان كرد: مناسب سازي ايجاد فرصت هاي برابر در جامعه براي همه است.
نرگس كياني بر استفاده از نشانه هاي ويژه معلولان در معابر عمومي و پارك ها تأكيد كرد و گفت: سامانه پيامكي به شماره 3000012322 به منظور دريافت مشكلات معلولان راه اندازي شده كه بهزيستي اين مشكلات را با دستگاه هاي اجرايي در ميان گذاشته كه نيازمند همراهي و همكاري دستگاهها هستيم.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
80667457