۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 83238435
T T
۰ نفر
استاندار يزد رفع موانع توليد و اشتغال در استان را خواستار شد

يزد - ايرنا - استاندار يزد گفت: رفع موانع سرمايه‌گذاري براي توليد و اشتغال مولد و مفيد بايد محور برنامه‌ريزي و اولويت مسئولان در تحقق اهداف نظام، انقلاب اسلامي و دولت در اين استان قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، محمدعلي طالبي روز يكشنبه در آئين تكريم و معارفه سرپرست فرمانداري مهريز با اشاره به اينكه ظرفيت‌هاي خوبي در استان وجود دارد بر شناسايي آن‌ها و همكاري بخش‌هاي مختلف و زمينه‌سازي صحيح براي جلب مشاركت بخش خصوصي و خيران در انجام طرح‌هاي مورد نياز تأكيد كرد.
وي ادامه داد: براي موفقيت در طرح‌ها و برنامه‌ها در استان و شهرستان مهريز بايد امور را با جلب مشاركت تمام دلسوزان اولويت‌بندي و سپس در قالب برنامه مدون و دقيق براي رسيدن به اهداف و خدمت به مردم اقدام كرد.
استاندار يزد تصريح كرد: همدلي، حفظ روحيه تعامل، توجه به نياز شهرستان‌ها و بهره‌گيري از نخبگان و دلسوزان و جوانان علاقه‌مند از جمله اموري است كه در توفيق مديران نقش‌آفرين است.
طالبي به ظرفيت‌هاي مهريز اشاره كرد و بيان داشت: گردشگري و ظرفيت‌هاي موجود آن فرصت خوبي است كه بايد بيش از گذشته براي توسعه منطقه استفاده شود.

** توليد و اشتغال در اولويت قرار گيرد
همچنين امام‌جمعه مهريز گفت: ايجاد توليد و اشتغال اساسي‌ترين نياز شهرستان در شرايط كنوني است، اميدواريم باهمت مسئولان و جلب مشاركت بخش خصوصي گام‌هاي خوبي برداشته شود.
حجت‌الاسلام عبدالرضا محي‌الديني افزود: اگر مشكل اشتغال منطقه حل شود بسياري از آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي در شهرستان جلوگيري مي‌شود.
وي به اهميت حفظ وحدت و انجام برنامه‌هاي عمراني و فرهنگي با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي تأكيد كرد و يادآور شد: مسئولان در كنار هم براي خدمت به مردم بكوشند.

** نياز اصلي اشتغال است
سرپرست فرمانداري مهريز گفت: اساسي‌ترين نياز كنوني شهرستان و مطالبه مردم از مديران، توليد و اشتغال است و در اين راستا از بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري حمايت مي‌كنيم.
رضا زارع زاده مهريزي افزود: كاهش تصدي‌گري دولت، تسهيل حضور سرمايه‌گذاران، فعال كردن دستگاه‌هاي اجرايي و خدمت به مردم در سايه همدلي از جمله اولويت‌هاست.
وي اطهار داشت: بايد همه در كنار هم براي خدمت به مردم و جوانان با روحيه انقلابي و عمل به وظايف قانوني بيش از گذشته در منطقه تلاش كنيم.

** موفقيت‌ها مديون همكاري مردم است
فرماندار سابق مهريز گفت: آنچه در اين شهرستان طي سال‌هاي گذشته در ابعاد مختلف انجام‌شده همه مديون همكاري و همدلي اقشار مختلف مردم بوده است.
سيد محمد رستگاري افزود: حمايت و همراهي مردم، دلسوزي مديران و انتقادهاي سازنده خبرنگاران همه موجب كسب موفقيت شهرستان بود كه بايد ادامه يابد.
وي اظهار داشت: مهريز ظرفيت‌هاي خوبي در زمينهٔ فرهنگي و گردشگري دارد و با برنامه‌ريزي و جلب مشاركت اقشار مختلف مي‌توان همچنان در مسير توسعه حركت كرد.
در اين مراسم كه با حضور تعدادي از مردم و مسئولان محلي در سالن شكيب مهريز برگزار شد با قدرداني از خدمات سيد محمد رستگاري فرماندار سابق ، رضا زارع زاده مهريزي به‌عنوان سرپرست فرمانداري مهريز معرفي شد.
زارع زاده مهريزي همچنين با اشاره به اينكه مهريز از شهرهاي ييلاقي و خوش آب‌وهواي استان يزد محسوب مي‌شود و در طول سال ميزبان مسافران و گردشگران زيادي است بر ضرورت توجه خاص در اختصاص بودجه به منطقه براي خدمات‌رساني به ميهمانان تأكيد كرد.
وي از ارديبهشت 1393 تا پيش‌ازاين به‌عنوان مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري يزد فعاليت مي‌كرد.
سرپرست و معاون مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، بخشدار نير، بخشدار مركزي خاتم و دبير گروه تعزيرات گندم، آرد و نان يزد از ديگر سوابق كاري زارع زاده است.
پيش‌ازاين سيد محمد رستگاري به‌عنوان فرماندار مهريز فعاليت مي‌كرد كه با حكم وزير كشور به‌عنوان فرماندار يزد منصوب شد.
شهرستان مهريز با 55 هزار نفر جمعيت، در جنوب استان و مركز آن در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد و در كنار جاده بين‌المللي شمال، جنوب كشور( تهران، بندرعباس و يزد، كرمان) واقع‌شده است.
اين شهرستان از سمت شمال به بخش مركزي يزد، از شرق به بخش مركزي بافق و بخش مركزي شهرستان شهربابك در استان كرمان، از سمت جنوب به خاتم و سيرجان و از سمت غرب به بخش نيرو شهرستان‌هاي ابركوه و تفت محدود است.
شهرستان مهريز داراي يك بخش مركزي و پنج دهستان به اسامي ارنان، بهادران، تنگ چنار، ميانكوه و خور ميز و 200 آبادي است.
45 روستاي بخش مركزي مهريز داراي شوراي اسلامي و دهياري مصوب است و تاريخ بناي شهرستان و اطراف آن مربوط به پيش از اسلام است.
7536/ 2047/