۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 83239686
T T
۰ نفر
موكبهاي عراقي وايراني خدمات بهتري به زائران اربعين ارائه كنند

اهواز - ايرنا - مسئول كميته مشاركت هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني خوزستان گفت: موكبهاي عراقي و ايراني با هماهنگي و مشاركت بهتر ، بايد خدمات بهتر و شايسته تري به زائران اربعين حسيني ارائه كنند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمود موسوي روز دوشنبه در نشست هم انديشي مديران مواكب اربعين خوزستاني مستقر در عراق در اهواز افزود: به لطف و عنايت حضرت سيدالشهدا (ع) و همت نيكوكاران و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) هر سال سطح كمي و كيفي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني بيشتر مي شود ولي نبايد به وضع موجود قانع بود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان بيان كرد: بايد تلاش شود تا حد امكان با مشاركت مواكب عراقي ارائه خدمات بهتري به زائران داشته باشيم و بيشترين ظرفيت خدماتي موكب را در بخش اسكان زائران قرار دهيم و در پذيرش زائران از هر قوميت و مليتي كه باشند كوتاهي نكنيم چون همه زائران اربعين حسيني عزيز و قابل احترام هستند.
حجت الاسلام موسوي تاكيد كرد با برنامه ريزي و تدارك لازم بايد هر سال نسبت به سال قبل هم از جهت خدمات رفاهي و هم از لحاظ پرداختن به معنويات به خصوص رعايت شئون اخلاقي و اسلامي و اهميت دادن به وقت نماز و برپايي نماز جماعت پيشرفت داشته باشيم.
وي هدف از اين نشست را بهره گيري از تجارب و نقطه نظرات خادمان زائران حضرت سيدالشهداء(ع) در راستاي بهبود كيفيت خدمات رساني در مواكب و رفع نواقص و تقويت نقاط قوت بيان كرد.
در اين نشست كه مديران مواكب اربعين خوزستاني مستقر در عراق حضور داشتند نقطه نظرات و پيشنهادات اصلاحي براي افزايش كيفيت خدمات رساني توسط مواكب مطرح شد.
در پيش بودن گرم و ضرورت تامين وسايل سرمايشي ، رعايت بهداشت با توجه به در پيش بودن گرما در اربعين سال هاي آينده ، امنيت مواكب ، استفاده مواكب از سازه هاي دائمي ، نظم و انضباط از دغدغه هاي مديران مواكب بود.
در اربعين گذشته 58 موكب خوزستاني در شهرهاي منتهي به كربلا و نجف از ابتداي ماه صفر تا پايان بازگشت زائران اربعين خدمت رساني كردند.
بيش از يك هزار موكب مردمي در ايام اربعين امسال در شهرها و مسير تردد زائران و پايانه هاي مسافري چذابه و شلمچه برپا شد.
امسال حدود يك ميليون زائر اربعين حسيني از پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه به كربلا و نجف عزيمت كردند.
6065/6002