۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۴
کد خبر: 83239999
T T
۰ نفر
انباشت ثروت شاخص اصلي در فضاي كسب و كار است

ياسوج- ايرنا- استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: از نظر كارشناسي انباشت ثروت و سرمايه يكي از شاخصه هاي اصلي براي رونق فضاي كسب و كار است و استان بايد به اين سمت حركت كند.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي عصر روز دوشنبه در نشست شوراي اشتغال كهگيلويه و بويراحمد تاكيد كرد: دستگاه‌هاي اجرايي و بانك‌هاي كهگيلويه و بويراحمد در جذب اعتبارات ملي تلاش بيشتري از خود نشان بدهند.
وي افزود: موضوع اشتغال همچنان از دغدغه هاي جدي دولت، مجلس و ساير اركان نظام است.
احمدي بيان كرد: بايد با اهتمام تمامي دستگاه هاي اجرايي شرايط و بستر لازم براي ايجاد اشتغال و افزايش توليد در اين استان فراهم شود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: تسهيلات اشتغالزايي دولت براي كمك به رونق توليد و ايجاد اشتغال پايدار بسيار موثر است.
وي عنوان كرد: دولت تمام تلاش خود را مي كند تا با تسهيلات اشتغالزايي روستايي و عشايري، به ايجاد اشتغال كمك كرده و مانع از پول پاشي شود.
احمدي با ابراز رضايتمندي از اقدامات انجام شده در بخش‌هاي مختلف در تحقق تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري كهگيلويه و بويراحمد، تصريح كرد: با تلاش‌هاي انجام شده وضعيت اين استان در پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي مناسب بوده و فضاي كسب و كار نيز بهتر شده است.
احمدي با اشاره به تسهيلات پرداخت شده در استان، گفت: ‌استان در پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري در ميان سه استان برتر كشور قرار گرفته است كه اين مهم نشان دهنده اهتمام مسئولان متولي بوده است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد گفت: هم تاكنون حدود 2 هزار ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري در اين استان به بانك هاي عامل ابلاغ شده است كه با كمترين ميزان انحراف از منابع و دستورالعمل ها پرداخت شده است.
پروانه نيك مرام بيان كرد: از مجموع چهار هزار و 795 طرح اشتغال كهگيلويه و بويراحمد كه وزارت كار رصد كرده تنها 6 طرح داراي انحراف بوده است.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه كهگيلويه و بويراحمد داراي وسعت كمي است بايد تمام توان براي كمترين انحراف در پرداخت تسهيلات روستايي و عشايري بكار گرفته شود.
نيك مرام عنوان كرد: يك هزار و 420 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي در استان به يك هزار و 674 طرح اخصاص يافته است.
وي افزود: اشتغالزايي اين تعداد طرح چهار هزار و 804 نفر بوده است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: در مجموع مي توان گفت از يك هزار و 960 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي كه به بانك‌هاي استان ابلاغ شده تاكنون يك هزار و 420 ميليارد ريال معادل 72 درصد پرداخت شده است.
وي گفت: تا زمان مشخص شدن و تعيين تكليف وضعيت طرح هاي دستگاه هاي اجرايي كه در بانك ها مانده اند، طرح جديدي از آنها پذيرفته نخاوهد شد.
هم اينك 648 واحد در زمينه كارورزي در اين استان مشاركت دارند.
نيك مرام بيان كرد: در آذز ماه سال 1396 با 54 نفر كارورز در كهگيلويه و بويراحمد قرار داد بسته شد و اين تعداد هم اينك به 448 نفر رسيده است.
سخت گيري بانك‌هاي عامل در پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي در شهرستان كهگيلويه، عملكرد ضعيف اداره ‌كل بهزيستي كهگيلويه و بويراحمد در جذب تسهيلات اشتغال روستايي و عدم همكاري بانك‌هاي كهگيلويه و بويراحمد با فعالان اقتصادي از مهم‌ترين موضوعاتي بود كه در اين نشست مطرح شد.
دولت تدبير و اميد به منظور حفظ و تداوم حيات روستاهاي كشور و رونق اشتغال روستايي طرح هاي مطلوبي به جريان انداخته است كه پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي يكي از همين برنامه هاست.
44درصد از جمعيت حدود 723 هزار نفري كهگيلويه و بويراحمد در روستاها ساكن هستند.
حدود 12 درصد در قالب 80 هزار نفر نيز جمعيت عشايري اين استان است.
كهگيلويه وبويراحمد داراي هشت شهرستان، 17 شهر و حدود يكهزار و 670 روستاي داراي سكنه است.
9868/1662