۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83240883
T T
۰ نفر
كمبود كالاهاي اساسي در اصفهان نداريم

اصفهان- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري اصفهان گفت: كمبود كالاهاي اساسي مانند برنج، شكر، گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار استان نداريم.

به گزارش ايرنا، حسن قاضي عسگر روز سه شنبه در حاشيه بازديد سرزده به همراه جمعي از اعضاي ستاد تنظيم بازار استان از فروشگاههاي اصفهان افزود:اجناس و كالاهاي موردنياز مردم به مقدار كافي در بازار وجود دارد اما جو رواني موجب شده كه مردم بيش از حد نياز خريد كنند و صف هاي طولاني و ازدهام ايجاد شده است.
وي اظهارداشت: بخشي از گراني كه امروز بوجود آمده رواني و بخش ديگر هم بدليل سياست هاي اشتباه سالهاي گذشته است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري اصفهان تصريح كرد: سركوب نرخ ارز يكي از سياست هاي غلطي بود كه سالها انجام شد و امروز نتايج منفي آن قابل مشاهده است.
وي بيان كرد: در حالي كه اگر تنظيم نرخ ارز بصورت تدريجي، ماهانه و بر اساس تقاضاي بازار انجام شده بود امروز با اين مشكل مواجه نبوديم.
قاضي عسگر تصريح كرد: بايد اين مشكل را مديريت كنيم و سياست ها را بصورت اصولي و بر اساس اصول علمي پيش ببريم تا مردم با مشكل مواجه نشوند.
وي در ادامه با بيان اين كه روش و مكانيزم توزيع كالاها در استان مناسب نيست ، اضافه كرد: بايد با همكاري مسوولان اداره هاي صنعت معدن و تجارت و جهاد كشاورزي روش توزيع را اصلاح كنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري اصفهان خاطرنشان كرد: بهترين روش توزيع كالا در سراسر شهر از طريق اصناف است.
وي با اشاره به اين كه نحوه توزيع كالاهاي يارانه اي هم بايد تغيير كند، گفت: اين روش توزيع كالاي يارانه اي مردم را به زحمت مي اندازد و حق به حق دار نمي رسد.
قاضي عسگر بيان كرد : بهترين راه توزيع كالاي يارانه اي، توزيع آن بر اساس تعداد افراد و بر اساس يك نظام مشخص و شفاف است.
وي افزود : در زمان حاضر گوشت قرمز بر اساس نرخ ارز چهار هزار و 200 توماني وارد مي شود اما مساله اساسي اين است كه اين گوشت ها چگونه توزيع مي شود؟
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري اصفهان با بيان اين كه امروز مساله توزيع كالا مشكل ساز شد، تصريح كرد: بايد گوشت را از طريق صنف مربوطه توزيع كنيم تا مردم متوجه شوند كه اجناس به اندازه كافي در بازار وجود دارد و براي خريد آن عجله نكنند.
وي در مورد برنامه توزيع شكر هم بيان كرد: شكر هم به مقدار كافي در بازار وجود دارد و بايد توزيع گسترده آن را در دستور كار قرار دهيم و به جاي اين كه توزيع شكر را بر عهده چند فروشگاه خاص قرار دهيم آنر به همه سوپرماركت ها و فروشگاهها ارائه دهيم تا قيمت كاهش پيدا كند.
قاضي عسگر با اشاره به اين كه ميوه هم به وفور در بازار وجود دارد، اضافه كرد : علاوه بر ميوه هاي موجود در بازار پنج هزار تن ميوه تامين شد و از روز بيست و پنجم اسفند ماه با 20 تا 30 درصد زير قيمت بازار بين شهروندان توزيع مي شود.
وي اضافه كرد: سازمان تعاون روستايي وظيفه توزيع ميوه شب عيد را بر عهده دارد و مقرر شده تا مكان هايي را در شهر براي عرضه و توزيع ميوه تنظيم بازار اختصاص دهد.
در اين بازديد كه تعدادي از اعضاي ستاد تنظيم بازار استان حضور داشتند از يكي از فروشگاههاي كوثر و تعدادي از فروشگاه ها بازديد و مسائل و مشكلات ميداني مورد بررسي قرار گرفت.
/6026/7150