۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 83242326
T T
۰ نفر
سمنان بالاترین اهداكننده خون مستمر را در كشور دارد

سمنان- ایرنا- مدیركل انتقال خون استان سمنان با بیان این كه میانگین جمعیت اهدا كننده خون مستمر در كشور 54 درصد و در این استان 81 درصد است، گفت: سمنان در كشور به نسبت جمعیت بالاترین اهداكنندگان مستمر خون را دارد.

پژمان صالحی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان سمنان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر یك هزار نفر نیز در كشور گوی سبقت را از استان های دیگر ربوده است.
وی با بیان این كه شاخص اهدای خون در استان سمنان نسبت به متوسط كشوری بالاتر است، ادامه داد: اكنون براساس شاخص اهدای خون به ازای هر یك هزار نفر، 46 نفر در استان سمنان اهدا كننده خون هستند.
وی ابراز داشت: در بین شهرستان های استان سمنان، دامغان با 87 درصد بالاترین جمعیت اهدا كننده مستمر خون و شاهرود با 78 درصد كمترین جمعیت اهداكننده مستمر خون را دارد.
صالحی فرد با بیان این كه استان سمنان در شبكه ملی خون رسانی، معین استان های تهران و سیستان و بلوچستان است، تصریح كرد: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه، 16 هزار و 800 واحد خون و 15هزار و 500 واحد پلاسما به تهران و زاهدان ارسال شده است.
وی اظهار داشت: در همین مدت 37 هزار نفر به پایگاه های انتقال خون استان سمنان مراجعه كردند كه براساس نیاز، خواسته اهدا كننده و تاییدیه پزشك 29 هزار نفر موفق به اهدای خون و سه هزار و 200 نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.
مدیركل انتقال خون استان سمنان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه، 32 هزار نفر در استان سمنان موفق به اهدای خون و پلاسما شدند اما بر اساس برنامه ریزی تا پایان امسال باید 35 هزار نفر اهدا كننده داشته باشیم و برای جبران این عقب ماندگی سه هزار اهدا كننده خون نیاز است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد.
7342/7408
۰ نفر