۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 83244103
T T
۰ نفر
تهران و اسلام آباد بر گسترش همكاری های دوجانبه تاكید كردند

اسلام آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاكستان روز جمعه با اشاره به رایزنی تلفنی معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاكستان، اعلام كرد: دو كشور ضمن گسترش همكاری های دو جانبه بر تعمیق روابط دوجانبه به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان امروز در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: خانم «تهمینه جنجوعا» قائم مقام وزارت امور خارجه این كشور با «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت وگو كرد.
وی گفت: مقامات دو كشور در خصوص مسائل مشترك مورد علاقه بحث و تبادل نظر كردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان اظهار داشت: عراقچی و جنجوعا بر تعمیق روابط دوجانبه در بخش های مختلف به توافق رسیدند.
وی افزود: خانم جنجوعا گفت كه پاكستان همواره خواهان صلح و تنش زدایی در منطقه است.
پیشتر معاون سیاسی وزیر امور خارجه كشورمان از گفت و گوی تلفنی با همتای پاكستانی خود خبر داده و گفته بود كه جمهوری اسلامی ایران خواستار حل مسالمت آمیز تنش ها بین هند و پاكستان است.
هشتم اسفندماه امسال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از درگیری های به وجود آمده میان هند و پاكستان دو كشور را به خویشتنداری دعوت كرد.
به گزارش ایرنا، 'محمد جواد ظریف' در گفت وگوی تلفنی با 'شاه محمود قریشی' همتای پاكستانی خود آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای كمك به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو كشور اعلام و دو طرف را به خویشتنداری و انجام هر چه سریعتر گفت وگو دعوت كرد.
حمله تروریستی در كشمیر هند و متعاقب آن اتهام دهلی علیه اسلام آباد، باعث شد تا مرحله جدیدی از رویارویی میان دو كشور همسایه و هسته ای آغاز شود و این وضعیت تا جایی پیش رفت كه هند حمله هوایی به پاكستان انجام داد و اسلام آباد نیز در واكنش به آن دو جنگنده هند را سرنگون كرد.
آساق*274**1144