۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵
کد خبر: 83244756
T T
۰ نفر
توسعه شهرك های صنعتی مناطق مرزی در اولویت است

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی گفت: توسعه شهرك های صنعتی در مناطق مرزی از اهداف و برنامه های این سازمان در سطح كشور به شمار می رود.

به گزارش ایرنا محسن صالحی نیا روز شنبه در جلسه مشترك با سرمایه گذاران شهرستان خوی در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: هم مرزی با كشورهای همسایه فرصت توسعه را فراهم كرده است و باید با توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از این فرصت استفاده شود.
وی با اشاره به اینكه ظرفیت شهرك های صنعتی در مناطق مرزی به خصوص در آذربایجان غربی بسیار قابل توجه است، اضافه كرد: در بخش واگذاری زمین شهرك های صنعتی مناطق مرزی به سرمایه گذاران منطقه نیز تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده كه در حین واگذاری اعمال می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعیین محل ناحیه صنعتی سرمایه گذاری خارجی خوی ادامه داد: مطالعات لازم برای واگذاری زمین و اعطای مجوز برای راه اندازی این شهرك باید در اسرع وقت انجام شود.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینكه 2 شهرك و ناحیه صنعتی در شهرستان خوی فعال است، گفت: مساحت شهرك صنعتی خوی 220 هكتار و ناحیه صنعتی ایواواغلی 50 هكتار است.
«علی عبدلی» با اشاره به اینكه 2 سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این شهرستان آماده هستند، ادامه داد: یكی از سرمایه گذاران داخلی بوده و در بخش تولید سیلینیوم و سیلیكون از سیلیس فعالیت می كند و دیگری نیز با مشاركت سرمایه گذار تركیه ای خواهان راه اندازی بزرگترین نساجی خاورمیانه در شهرك صنعتی خوی است.
وی ادامه داد: شهرك های صنعتی آذربایجان غربی و به خصوص در خوی برای سرمیاه گذاری متقاضیان زیادی دارد و این امر زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه را فراهم خواهد كرد.
وی با اشاره به راه اندازی خوشه صنعتی مبل در خوی نیز اعلام كرد: خوی یكی از قطب های تولید مبلمان در كشور است و سال آینده خوشه صنعتی این بخش راه اندازی می شود.
سید محمد عابدی، فرماندار خوی هم با اشاره به اینكه توسعه شهرك ها و نواحی صنعتی در این شهرستان زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم می كند، گفت: این امر می تواند زمینه توسعه روزافزون شهرستان را فراهم كند.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: راه اندازی ناحیه سرمایه گذاری خارجی خوی در اولویت مسوولان باشد تا چرخه اقتصاد این شهرستان رونق یابد.
سیدتقی كبیری اضافه كرد: محل مناسب برای راه اندازی ناحیه خارجی خوی باید در اسرع وقت تعیین شود و بخش خصوصی نیز علاقه مند همكاری در راه اندازی این شهرك است.
وی ادامه داد: توجه به بخش خصوصی زمینه توسعه اقتصاد و صنعت را فراهم می كند و تا زمانی كه توسعه زیرساخت ها به بخش خصوصی واگذار نشود، انتظار استقرار و پایداری واحدهای تولیدی را نباید داشته باشیم.
به گزارش ایرنا خوی در 134 كیلومتری شمال ارومیه، مركز آذربایجان غربی واقع شده و بخش قطور این شهرستان نیز در امتداد مرزهای ایران با تركیه واقع است.
اكنون 115 واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از 2 هزار نفر در شهرك ها و نواحی صنعتی خوی فعال است.
3072/9918
۰ نفر