۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83245111
T T
۰ نفر
حال و هوای بانك ها نوروزی شد

تهران- ایرنا- شبكه بانكی از امروز (شنبه) با افزایش سقف پرداخت در دستگاههای خودپرداز به استقبال نوروز رفت تا هموطنان در این روزها بتوانند در شبانه روز تا 500 هزار تومان از حساب های خود برداشت كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، همه ساله بانك مركزی در آستانه نوروز به بانك ها و موسسه های اعتباری اجازه می دهد به دلیل ایام تعطیلات و افزایش تقاضای مردم به پول نقد برای خرید یا مسافرت، در یك بازه زمانی مشخص سقف برداشت نقدی از خودپردازها را افزایش دهند.
بر اساس تصمیم بانك مركزی از امروز تا هفدهم فروردین 98 سقف برداشت پول از خودپردازها از 200 هزار تومان فعلی به 500 هزار تومان افزایش یافته است و پس از انقضای این بازه زمانی، شرایط دوباره به روال قبل باز می گردد.
البته باید این نكته را مدنظر قرار داد كه این میزان سقف برداشت برای تراكنش های غیرشتابی بوده است؛ یعنی باید از خودپرداز همان بانكی كه كارت صادر شده، برداشت انجام شود؛ در غیر این صورت سقف برداشت همان 200 هزار تومان خواهد بود.

** پیش بینی كشیك های نوروزی
با توجه به طولانی بودن ایام نوروز 98 اغلب بانك ها و موسسه های اعتباری اقدام به پیش بینی كشیك های نوروزی در شعبه های منتخب می كنند كه فهرست شعب منتخب در تارنمای اطلاع رسانی هر یك از بانك های عامل اعلام می شود و مشتریان بانك ها می توانند از آن اطلاع یابند.

** توزیع اسكناس نو
بانك مركزی نیز از هفته گذشته (22 اسفند) توزیع اسكناس نو را در شعب منتخب بانك‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصادنوین، سپه، گردشگری، پست بانك، سینا، رفاه كارگران، پارسیان، پاسارگاد و سرمایه در سطح استان تهران آغاز كرده است؛ بانك های یاد شده به هر مراجعه كننده، اسكناس نو شامل یكصد برگ اسكناس 20 هزار ریالی و یكصد برگ اسكناس 50 هزار ریالی ارایه می دهند.
در سایر استان ها نیز ناظران پولی با همكاری شعب بانك‌های منتخب نسبت به توزیع عمومی اسكناس نو اقدام خواهند كرد.
اطلاع رسانی در خصوص اسامی شعب منتخب از سوی بانك های همكار در این طرح انجام خواهد شد و شهروندان می توانند برای دریافت اطلاعات به شعب این بانك ها مراجعه كنند.
اقتصام**2025**9189
۰ نفر