۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83245214
T T
۰ نفر

حمله هند و میانمار به مواضع ارتش آزاد روهینگیا

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83245214
حمله هند و میانمار به مواضع ارتش آزاد روهینگیا

دهلی نو-ایرنا- هند و میانمار در عملیات مشترك نظامی كه یك هفته به طول كشید، دهها اردوگاه شبه نظامیان روهینگیا(اراكان) در میانمار را نابود كردند.

تارنمای ' اسپوتنیك' ،روز شنبه به نقل از مقامات هندی اعلام كرد این عملیات مشترك برای محافظت از یك طرح مهم زیرساختی برای ارتباط شرق آسیا از طریق میانمار بوده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، اگرچه ارتش هند وارد خاك میانمار نشده اما حمایت لازم را در اختیار ارتش این كشور برای حمله به پایگاه های گروه شبه نظامی اراكان قرار داده است.
یك مقام نظامی هند گفت ،از سال 2017 تاكنون، گروه اراكان دهها پایگاه در مناطق مرزی در ایالت راخین میانمار ایجاد كرده است .
وی افزود،اطلاعات به دست آمده نشان می دهد كه شبه نظامیان اراكان قصد نفوذ به خاك هند را داشته اند.
هند مشغول تكمیل پروژه ارتباط چند منظوره برای ایجاد یك كریدور حمل و نقل زمینی، رودخانه ای و دریایی برای ارسال كالا از بنادر شرقی این كشور به میانمار است. این پروژه زمینه سرمایه گذاری،تجارت و سهولتت ارتباط با مناطق شمال شرقی این كشور می شود.
ایالت های اروناچال پرادش، مانیپور، ناگالند و میزورام هند یك هزار و 643 كیلومتر مرز مشترك با میانمار دارند.
ارتش آزاد روهینگیای آراكان (آرسا) در جنگل‌ های شمال ایالت راخین در میانمار فعالیت می‌كند.
اراكان كه خود را مدافع حقوق مسلمانان می داند،تاكنون چندین حمله علیه نیروهای امنیتی میانمار انجام داده است.
دور جدید خشونت ها در میانمار در سال 2017 میلادی پس از حمله شبه نظامیان میانماری موسوم به ارتش آزاد به چندین ایستگاه پلیس در ایالت راخین آغاز شد.
پس از این حمله ،ارتش و گروه های بودایی با حمله به مسلمانان روهینگیا اقدام به كشتار، تجاوز و آتش زدن روستاهای روهینگیایی كردند.
به گفته سازمان پزشكان بدون مرز، در جریان این حملات بیش از شش هزار 500 مسلمان روهینگیایی كشته شده اند.
این حملات باعث شد كه هزاران مسلمان روهینگیا مجبور به مهاجرت به بنگلادش شوند.
به گفته مقامات بنگلادشی، از ماه اوت( مرداد) سال 2017 نزدیك به 700 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی كه پیش از این حدود 400 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می كردند.
آساق**267**1600