۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83246160
T T
۰ نفر

مجلس سوریه: همواره كنار جنبش نُجَباء خواهیم ماند

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83246160
مجلس سوریه: همواره كنار جنبش نُجَباء خواهیم ماند

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس ملی سوریه با حمایت قاطع از جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء و این كه اكرم الكعبی دبیركل این جنبش یك قهرمان است، اعلام كردند: همیشه در كنار جنبش نُجَباء خواهیم ماند.

به گزارش امروز (یك شنبه) دفتر جنبش نجبا در ایران، نمایندگان مجلس ملی سوریه ضمن انتقاد شدید از تحریم مقاومت اسلامی نُجَباء و دبیركل آن توسط دولت آمریكا، شیخ اكرم الكعبی را قهرمان خواندند و با این جنبش اعلام همبستگی كردند.
نمایندگان مجلس ملی سوریه گنجاندن نام مقاومت اسلامی نُجَباء و شیخ «اكرم الكعبی» دبیركل این جنبش در فهرست تحریمی دولت آمریكا را به‌شدت محكوم كردند.
«كمال العیاش» نماینده مجلس سوریه، در این باره اظهار داشت: اقدامات اینچنینی آمریكا تازگی ندارد، زیرا آن‌ها هركسی را كه از حق خود دفاع كند، تروریست می‌خوانند؛ در حالی كه خود آمریكا و هم‌پیمانانش به وجود آورنده تروریسم هستند.
«محمد امین حسین الرجا» دیگر عضو مجلس ملی سوریه نیز اقدام آمریكا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء و شیخ «اكرم الكعبی» را ادامه رفتارهای خصمانه علیه ملت‌های عربی ـ اسلامی دانست.
وی با تأكید بر اینكه 'دشمنی آمریكا اثر معكوس دارد و بر محبوبیت مردمی نُجَباء خواهد افزود'، خاطرنشان كرد: كارنامه این جنبش متعهد و مقاوم نشان می‌دهد كه با تروریست‌های افراطی مبارزه كرده است و بنابراین تحریم آن، حاكی از استانداردهای دوگانه كاخ‌سفید و آشفتگی در نظام تصمیم‌گیری ایالات‌متحده می‌باشد.
این نماینده پارلمان سوریه تصریح كرد: ما این اقدام را با شدیدترین لحن محكوم می‌كنیم و خواستار عقب‌نشینی فوری و عذرخواهی واشنگتن از علاقمندان به نُجَباء هستیم.
شیخ «علی العوید» نیز تحریم نُجَباء را 'ظالمانه و غیرمنطقی' خواند و دبیركل این جنبش را 'قهرمان' توصیف كرد.
وی گفت: این امر، شكست و فروپاشی سیاست‌های آمریكا در جهان و منطقه را ثابت می‌كند.
عضو دفتر سیاسی حزب شعب سوریه تأكید كرد: همه ما در خط مقاومت هستیم و همیشه با نُجَباء خواهیم ماند.
شیخ «عبدالله السلمان» یكی دیگر از نمایندگان مجلس ملی سوریه در این باره گفت: این اقدام ظالمانه تأثیری بر جایگاه والای نُجَباء و شیخ اكرم الكعبی در قلب میلیونها انسان در سراسر جهان نخواهد داشت، بلكه محبت و حمایت از آنان را بیشتر خواهد كرد.
جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در كنار مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق، پس از هجوم تروریست‌های چندملیتی به خاك سوریه و بنا به درخواست رسمی دمشق وارد معركه مبارزه با تروریست های تكفیری در سوریه شد و ضمن تارومار كردن بسیاری از جنایتكاران تروریست، در راه دفاع از اماكن مقدس شماری شهید تقدیم كرد.
خاورم*1275
۰ نفر