۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83246208
T T
۰ نفر
دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی در ایران تولید می شود

كرمانشاه- ایرنا- رئیس مركز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امروز دستگاه دیالیز براساس استانداردهای جهانی به دست متخصصان توانای ایرانی در داخل كشور ساخته می شود.

به گزارش ایرنا؛ مهدی شادنوش روز یكشنبه در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان دكتر معاون صحنه، افزود: امروز با وجود تحریم‌ها و دشمنان خارجی توانسته ایم در سراسر كشور بخش‌های دیالیز را راه‌اندازی و آماده خدمت كنیم.
وی تصریح كرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر به ‌واسطه تحریم‌های موجود نتوانسته‌ایم دستگاه دیالیز وارد كنیم اما افتخار داریم با همت متخصصان داخلی و دانش جوانان این سرزمین اكنون دستگاه دیالیز با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا تولید كنیم.
شادنوش، همچنین افزود: یكی از نكات مهم در روند پیشرفت ارائه خدمات توجه به تجربیات موفق و بومی سازی و بروز رسانی آن می‌باشد.
وی یادآور شد كه باید بپذیریم در شرایط دشوار جنگ نرم و جنگ اقتصادی هستیم و بایستی برای جلوگیری از ایجاد كمبود‌های احتمالی برنامه ریزی صحیح داشته و اقدام های به ‌موقع را انجام دهیم.
رئیس مركز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در ادامه سخنانش گفت كه باید در تخصیص تجهیزات تخصصی به نیاز واقعی و شرایط آن مركز و شهر توجه كنیم.
وی همچنین افزود: از همه سازمان‌های استان انتظار داریم به منظور حفظ و ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بخش سلامت در حوزه‌های مرتبط همكاری‌های لازم را داشته باشند.
بخش دیالیز بیمارستان دكتر معاون صحنه با زیربنای حدود ۲۲۰ متر مربع در هفت تخت و دستگاه دیالیز راه اندازی شده و امكانان خدمات رسانی به ۲۰ نفر بیمار دیالیزی را دارد.
برای راه اندازی این بخش حدود یك میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
استان 2 میلیون نفری كرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد كه از این تعداد هفت بیمارستان در كلانشهر یك میلیون نفری كرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.
شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 كیلومتری شرق كرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
۰ نفر