۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83246600
T T
۰ نفر

گيلاني ها بيش از 11 ميليارد تومان صدقه دادند

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83246600
گيلاني ها بيش از 11 ميليارد تومان صدقه دادند

رشت- ايرنا- معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد گيلان از پرداخت افزون بر 11 ميليارد تومان صدقه توسط مردم نوعدوست استان خبر داد.

محمدرضا جواد زاده عصر يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت : گيلاني ها از ابتداي امسال تا كنون؛ 11 ميليارد و 369 ميليون و 500 هزار تومان صدقه پرداخت كرده‌اند كه اين ميزان صدقه از 336 هزارصندوق بزرگ ، كوچك نصب و توزيع‌شده در سراسر گيلان جمع‌آوري‌شده است .
وي با اشاره به برنامه پنج‌ساله ششم و استفاده از ظرفيت‌هاي جامعه براي افزايش مشاركت همگاني در حوزه‌هاي صدقه و زكات افزود : رويكرد برنامه ششم كميته امداد توانمندسازي مددجويان است كه اين برنامه همگام با منويات مقام معظم رهبري، اسناد فرادستي مصوب هيئت‌امنا و اساسنامه اين نهاد تدوين‌شده است.
وي با تاكيد براينكه كميته امداد درصدد است تا پرداخت صدقه و تمامي كمك‌هاي مردمي از حالت دستي به‌صورت الكترونيكي تبديل شود ، تصريح كرد : تا پايان برنامه پنج‌ساله ششم كميته امداد موظف است هشتاد درصد كمك‌هاي مردمي را به‌صورت الكترونيكي دريافت كند كه اميدواريم با بسترسازي ايجادشده اين مهم نيز تحقق پيدا كند.
جواد زاده افزود : مردم نوع‌دوست و نيكوكاران مي‌توانند كمك‌هاي خود را به‌صورت حضوري به دفاتر كميته امداد در سراسر استان و يا با شماره‌گيري كد*8877*013# ، شماره‌حساب 0109352176004 و شماره كارت 6037991899957678 نزد بانك ملي مي‌توانند كمك‌هاي خود را براي نيازمندان به‌ويژه ايتام و محسنين اهداء كنند.
معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد گيلان از فعاليت 39مركز نيكوكاري در گيلان خبر داد و گفت : در حال برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي 70مركز در ادارات تابعه استان هستيم و تعامل و تفاهم با خيريه‌ها ،مؤسسات عام‌المنفعه، سازمان‌ها و تشكل‌هاي اجتماعي فعال و همسو استان براي تأمين نيازهاي محرومان در بخش‌هاي مسكن،جهيزيه،امور فرهنگي، بهداشت و درمان ، معيشت برنامه‌ريزي براي جذب حامي براي ايتام و محسنين تحت حمايت مراكز نيكوكاري از ديگر اقدامات در حال پيگيري است .
وي بابيان اينكه طي سال جاري پنج ميليارد و 770 ميليون تومان توسط مردم گيلان به مراكز نيكوكاري كمك شده است ، گفت : 129 نيكوكار هم از طريق مراكز نيكوكاري براي حمايت 130يتيم تحت حمايت جذب‌شده‌اند.
با توجه به فرارسيدن سال نو و سفرهاي نوروزي، مسافران و هموطنان مي توانند صدقه سفر خود را هم از طريق صندوق صدقات و همچنين روش هاي نوين براي كمك به نيازمندان پرداخت كنند.
افزون بر 116 هزار خانوار تحت پوشش اداره كل كميته امداد گيلان هستند.
7296 /6030