۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۳۹
کد خبر: 83247067
T T
۰ نفر

رتبه كنكور خلخال هفت پله ارتقا يافت

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۳۹
کد خبر: 83247067
رتبه كنكور خلخال هفت پله ارتقا يافت

اردبيل - ايرنا - مدير آموزش و پرورش خلخال از ارتقاي هفت پله اي رتبه استاني امسال آزمون كنكور امسال اين شهرستان در مقايسه با سال قبل خبر داد.

به گزارش ايرنا ، سخاوت بيرامي روز يكشنبه در همايش تجليل از برگزيدگان و برترين هاي آزمون سراسري كنكور و دانش آموزان پايه دوازدهم خلخال افزود: در آزمون كنكور امسال دانش آموزان اين شهرستان موفق به كسب رتبه سوم در رشته تجربي ، چهارم در رشته رياضي ، سوم در هنر ، ششم رشته علوم انساني ، هفتم زبان و ميانگين پنجم استان در رشته هاي مختلف تحصيلي شدند.
وي گفت: در حالي كه رتبه سال گذشته اين شهرستان دوازدهم بوده با كسب اين موفقيت رتبه خلخال به پنج استاني ارتقا يافته است.
بيرامي اظهار داشت: ميانگين قبولي استان اردبيل در سال جاري در اين آزمون 28 درصد است و 32.29 درصد از داوطلبان كنكور خلخال در اين آزمون قبول شدند.
او اظهار كرد: 155 نفر از داوطلبان و دانش آموزان شركت كننده در آزمون سال جاري موفق به كسب رتبه مناسب و راهيابي به دانشگاه هاي دولتي كشور شدند.
وي تغيير منطقه بندي كنكور اين شهرستان از منطقه 2 به منطقه 3 ، ارتقاي سطح علمي منطقه با افزايش امكانات آموزشي در مدارس همراه با افزايش تلاش دبيران و دانش آموزان را از جمله عوامل افزايش آمار قبول شدگان در كنكور امسال در مقايسه با آزمون سال گذشته ذكر كرد.
دكتر بشير خالقي ، نماينده مردم شهرستان هاي خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: يكي از دلايل مهاجرت مردم اين منطقه كم برخوردار به مناطق ديگر استفاده از امكانات آموزشي مناطق برخوردار كشور بود كه با تغيير منطقه بندي اين شهرستان در كنكور سراسري و استفاده از مزاياي مناطق محروم و كم برخوردار ميل به مهاجرت مردم در اين زمينه كاهش يافت.
او افزود: استفاده از مزاياي منطقه سه توسط دانش آموزان اين منطقه حقي بود كه با بي توجهي مسئولان در گذشته و با تبديل به منطقه 2 اين حق از آنها گرفته شده بود.
او اظهار كرد: تا سال پيش و در حالي كه امكانات آموزشي خلخال قابل قياس با مناطق برخوردار و شهرهاي بزرگ كشور نبود دانش آموزان اين منطقه هم تراز با دانش آموزان مراكز استان ها در كنكور محسوب مي شدند كه اين مشكل تا حدودي برطرف شد.
در اين مراسم 30 نفر از برگزيدگان داراي رتبه برتر كنكور از جمله دانشجويان رشته هاي پزشكي ، دندانپزشكي ، داروسازي و مهندسي ، فني تجليل شدند.
شهرستان خلخال در جنوب اردبيل قرار دارد.
7119/6018