۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83247495
T T
۰ نفر

4 واحد صنفي مشاغل مزاحم در مهاباد پلمب شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83247495
4 واحد صنفي مشاغل مزاحم در مهاباد پلمب شد

مهاباد - ايرنا - رييس اتاق اصناف مهاباد گفت: چهار واحد صنفي مشاغل مزاحم و آلاينده اين شهرستان به دليل فعاليت در سطح شهر پلمب شد.

هاشم لاجاني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين واحدها شامل صنف هاي جوشكاري، تعميرگاه و واحدهاي توليدي درب و پنجره سازي هستند كه نسبت به ابلاغيه اداره اتاق اصناف مبني بر انتقال به شهرك صنعتي كاوه عمل نكرده و بر اين اساس از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شده است.
وي ادامه داد: بر اساس ابلاغيه اتحاديه ها تمامي واحدهاي صنفي مزاحم و آلاينده از جمله نمايشگاه هاي خودرو، مكانيكي ها، مصالح ساختماني و فلزكاران بايد به شهرك صنعتي كاوه منتقل شوند.
لاجاني اظهار داشت: صنف هايي كه شامل اين طرح مي شوند در صورتي كه اقدام به جابجايي واحدهاي خود نكنند، طبق قانون با صاحبان آنها برخورد و واحد هاي آنها پلمب خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه تاكنون استقبال خوبي از اين طرح نشده است، بيان كرد: شهرك صنعتي كاوه هم اكنون داراي 408 باب مغازه است كه از اين تعداد 151 واحد در اختيار اتاق اصناف است و كارهاي زيربنايي از جمله فاضلاب، آب، برق، گاز و تلفن آن انجام شده است.
رييس اتاق اصناف مهاباد اضافه كرد: مشاغل مزاحم داراي پيامدهايي چون ناامني، اختلال در رفت و آمد، بدمنظره ‌كردن چهره شهر، ايجاد آلودگي ‌هاي صوتي و بصري و اشغال مساحت زيادي از معابر و ايجاد مزاحمت براي رفت و آمد شهروندان هستند.
به گزارش ايرنا، 28 شغل در فهرست مشاغل آلاينده قرار دارد كه مكانيكي، نجاري، صافكاري، درب و پنجره سازي، سنگبري، تراشكاري و نقاشي از جمله آنهاست.
مهاباد داراي 6 هزار و 800 واحد صنفي پروانه دار است.
استقرار مشاغل مزاحم به ويژه نمايشگاه هاي خودرو در شهرمهاباد نه تنها شهروندان را از جنبه هاي مختلف آزار مي دهد بلكه بر اقتصاد و كسب و كار اصناف ديگر نيز تاثير گذاشته است.
طبق آيين نامه ساماندهي مشاغل و اصناف مزاحم شهري، شهرداري ها و دستگاه هاي اجرايي مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزارهاي تشويقي از قبيل تعيين محل جديد استقرار، تامين زيرساخت هاي لازم و فراهم كردن تسهيلات بانكي براي تسهيل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهري برنامه ريزي و اقدام كنند.
9903/6185/7129