به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «بهمن حسینزاده» افزود: این برنامه ریزی ها با هدف افزایش زمینه های همكاری در برگزاری نمایشگاه و تهاتر فضای نمایشگاهی بین ایران و این كشورها انجام شده است.
وی با اشاره به برنامههای شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی برای سال های آتی گفت: حضور با شكوه در اكسپو سال 2020 دبی یكی از برنامه های جدی ایران در شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی است.
حسین زاده با بیان اینكه هماهنگی های لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، دستگاههای مرتبط و برگزاركننده نمایشگاه در دبی در حال انجام است، افزود: با توجه به اینكه 25 میلیون نفر در یك بازه زمانی 6 ماهه از این نمایشگاه بازدید می كنند، می خواهیم پاویون ایران با پرداختن به موضوع محتوایی اكسپو، نمادی از شكوه و عظمت این سرزمین سربلند باشد.
وی افزود: به منظور بهره مندی از دیدگاه های متخصصان امر، شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، طراحی و معماری اكسپو 2020 را به مسابقه گذاشته و با رای هیات داوران، برترین طرح، پس از طی مراحل تایید و تصویب، اجرایی خواهد شد.
**توسعه صادرات، اولویت برنامههای شركت نمایشگاهها
مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، برگزاری نمایشگاههای بینالمللی و حضور شركت های ایرانی در رویدادهای برون مرزی با هدف افزایش و توسعه صادرات را برنامه جدی شركت نمایشگاههای بین المللی ایران برای سال آینده خواند و گفت: در این مدت كوتاه چندماهه پایانی سال 97 گام های بلندی برداشته شده است.
وی برگزاری چند نمایشگاه با محوریت نوآوری جوانان ایرانی و حضور شركت های خارجی در ایران را اولویت دیگر مجموعه نمایشگاهی كشور عنوان كرد و افزود: حمایت از نمایشگاه های فناوری نوین و استارت آپ ها برنامه دیگر شركت نمایشگاه ها است و در این زمینه، سال آینده «نمایشگاه اپلیكیشن های تخصصی پرداخت» را برگزار خواهیم كرد.
رئیس هیات مدیره شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از تولید داخلی و شركت های دانش بنیان، در توافقنامه ای كه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید، از ابتدای سال 98 به شركت های دانش بنیان در خصوص هزینه های حضور در نمایشگاه ها در زمان ثبت نام، 50 درصد تخفیف داده خواهد شد.
**برگزاری نمایشگاه «اینوتكس» برای اولین بار در كشور
حسین زاده اظهار كرد: در برگزاری نمایشگاههای داخلی، با برنامه ریزی و تعامل با بخش های مختلف، ازجمله سایتداران، شركتهای برگزاركننده وابسته به تشكل های خصوصی و دستگاههای دولتی و نیز تشكیل شورای هماهنگی صنعت نمایشگاهی، نظم نوینی از این پس در صنعت نمایشگاهی كشور شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینكه جامعه صنعت نمایشگاهی با حضور گسترده در نمایشگاه و كنفرانس صنعت نمایشگاهی در اسفندماه جاری، اراده خود، برای هم افزایی و تعامل در این صنعت را، به نمایش گذاشت، افزود: سال آینده برای نخستین بار نمایشگاه اینوتكس را با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 21 خرداد و با حضور 60 كشور از منطقه اسكاپ در نمایشگاه بین المللی تهران، برگزار خواهیم كرد.
**مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی
حسین زاده، سایت شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران را اصلی ترین مركز برگزاری نمایشگاه های كشور و سایت مرجع عنوان كرد و افزود: این مركز سابقه برگزاری بیش از 50 سال نمایشگاه را در كارنامه خود دارد، از این رو برنامه ریزی برای بازسازی سالن ها، افزایش ضریب ایمنی، به روزرسانی امكانات و خدمات وابسته در سالن ها را در دستور كار قرارداده ایم.
وی افزود: امسال 74 عنوان نمایشگاهی در سایت این شركت برگزار شد و برای سال آتی نیز 85 عنوان نمایشگاه در تقویم نمایشگاه های داخلی قطعی شده كه این رشد كمی و كیفی حاصل رویكرد اتكا به ظرفیت های داخلی كشور در بحث صنعت نمایشگاهی است.
** ساخت ایستگاه مترو نمایشگاه بینالمللی
مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی، با اشاره به تلاش ها برای رفع نواقص در برگزاری نمایشگاهها گفت: نبود گمرك در محل دائمی نمایشگاهها، مشكلی برای حضور و ترخیص كالای مشاركت كنندگان است كه قرار است با مساعدت وزارت اقتصاد و دارایی و گمرك، به زودی این مشكل برطرف و كالای مشاركت كنندگان در محل سایت این شركت، ترخیص شود.
وی افزود: همچنین با موافقت كمیسیون عمران شورای شهر و شركت مترو، به زودی عملیات ساخت ایستگاه مترو شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی آغاز می شود تا شهروندان بتوانند به راحتی از نمایشگاه ها بازدید كنند.
اقتصام **1070**2025
تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، از برنامه ریزی برای حضور در 17 نمایشگاه بین المللی و برند جهانی در قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و نیز امضای تفاهمنامه با كشورهای همسایه، چین و هندوستان خبر داد.