۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83247798
T T
۰ نفر

پیكر مرزبان شهید در بانه تشییع شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83247798
پیكر مرزبان شهید در بانه تشییع شد

سنندج - ایرنا - پیكر مطهر شهید مرزبان، گروهبان یكم ابوذر حمزه كرد خوردی روز دوشنبه بر دوش مردم و مسئولان شهرستان بانه تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین با حضور جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم و مسئولان بانه برگزار و پیكر این شهید پس از تشییع برای خاكسپاری به ملایر استان همدان زادگاه این شهید همام منتقل شد.
شهید ابوذر حمزه كرد خوردی یكی از مرزبان هنگ مرزی بانه بود كه شامگاه یكشنبه در درگیری با افراد مسلح ناشناس در حین گشت زنی در منطقه مرزی سرداب بانه به شهادت رسید.
امام جمعه بانه در این آیین با تجلیل از جایگاه رفیع شهادت در دفاع از میهن اسلامی و ارزش های والای دین مبین اسلام گفت: شهدا میراث ماندگار جامعه اسلامی هستند و از آنان به عنوان اسطوره های فداكاری و ایثار یاد می شود.
ماموستا عبدالله حیدری با بیان اینكه درجه والای شهدا نصیب هر كسی نمی شود، افزود: روح پاك شهدا تا ابد در بهشت جاودانه خواهد ماند و از آنان به عنوان الگوی ارشمند نسل جوان یاد می شود.
به گزارش ایرنا در آبان ماه سال 96 نیر سرباز هنگ مرزی بر اثر انفجار مین در منطقه مرزی میشیاو بانه به شهادت رسید و همچنین در آذر امسال نیز فرمانده پاسگاه مرزی بروشكانی در درگیری با مترددان مرزی به شهادت رسید.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469 / 3034
۰ نفر