۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۵
کد خبر: 83248342
T T
۰ نفر
154 فقره وام كارگشايي به نيازمندان در شوط پرداخت شد

اروميه - ايرنا - مدير كميته امداد امام خميني (ره) شوط گفت: 154 فقره وام كارگشايي به صورت قرض الحسنه از ابتداي سال جاري تاكنون به مددجويان اين نهاد پرداخت شده است.

محرم آقاپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: براي اين تعداد وام، سه ميليارد و 400 ميليون ريال تسهيلات به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.
وي اضافه كرد: تسهيلات از محل منابع امدادي و بانكي تامين شده و براي هر طرح تا سقف 50 ميليون ريال پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: اين وام كارگشايي براي رفع مشكلات مددجويان از جمله درماني، جهيزيه، فرهنگي و ساير مشكلات مددجويان پرداخت شده است.
به گزارش ايرنا، كميته امداد امام خميني (ره) از اسفندماه سال 1357 فعاليت خود را با فرمان امام راحل براي رسيدگي به وضعيت محرومان و كمك به آنها از طريق دريافت كمك هاي مردمي آغاز كرد و 40 سال از فعاليت اين نهاد مي گذرد.
در سال هاي نخست، وظيفه اين نهاد تنها كمك مادي به مددجويان و متقاضيان بود ولي در سال هاي اخير وظايف ديگري نيز به اين نهاد محول شده كه ارائه كمك هاي مشاوره اي بخشي از اين وظايف است.
كل خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) شوط 2 هزار و پنج خانوار با سه هزار و 954 نفر جمعيت است؛ اين شهرستان با بيش از 48هزار نفر جمعيت در شمال آذربايجان غربي واقع شده است.
7132/2093