۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83248553
T T
۰ نفر
بيش از 3000 مدال ره آورد تكاپوي ورزشكاران آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - سال 1397 با تمام اتفاقات تلخ و شيرين در ورزش آذربايجان غربي، روزهاي پاياني خود را سپري مي كند كه از جمله شيرين ترين اوقات آن، ايستادن بيش از سه هزار ورزشكار بر سكوي كسب مدال در رقابت هاي ملي، بين المللي، آسيايي و جهاني بود.

به گزارش ايرنا، توسعه ورزش قهرماني از جمله مهمترين مولفه هاي توسعه همه جانبه در هر منطقه به شمار مي رود كه اين امر در سال هاي اخير با تلاش مسوولان حوزه ورزش و تكاپوي ورزشكاران روز به روز بيشتر به چشم مي خورد.
در سال 1397 نيز كه روزهاي پاياني آن در حال سپري شدن است، آذربايجان غربي روزهاي طلايي، نقره اي و برنزي زيادي را تجربه كرد و مردم اين استان بارها با افتخار آفريني فرزندان خود شاد شدند.
كسب بيش از سه هزار مدال افتخار در رقابت هاي ملي، بين المللي، آسيايي و جهاني نشان دهنده تلاش روزافزون ورزشكاران در آفرينش افتخار براي مردم استان و بالا بردن پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي ايران است.
سعيد معروف، امير فلاحت خواه، ميلاد عبادي پور، مرتضي شريفي، ميثم صالحي، اميرحسين توخته و محمدرضا حضرت پور، برديا سعادت، سهيل مسعود، كميل اكبري و اميرحسين همتي، اسما سعيدي، معصومه اسماعيلي در رشته واليبال، محسن شادي در قايقراني، سكينه نوري، الهه قهرماني و طاهر عاشوري در شمشيربازي، سيامند رحمان در وزنه‌ برداري معلولان و حسن جانفشان در تنيس روي ميز جانبازان و معلولان، كاوه موسوي و سهند نوري در پرتاب چكش، حسين دانشور در بوكس و محمدحسين شريف زاده در تيراندازي از جمله قهرمانان استان به شمار مي روند.
شهرزاد باني سعيد در تنيس، علي ميري در وزنه برداري، جواد فرج پور در جودو، بلال اسماعيلي و سالار آقاپور در فوتسال، رادين شادمان در اسب سواري، صفر محب زاده در شناي جانبازان، الينا رحيمي در تنيس روي ميز، مسعود خاكي در دوچرخه سواري، امين مرادخاني در كشتي، آيسان ملك آرا در بيليارد و علي خليلي در ژيمناستيك ديگر ورزشكاران مطرح استان هستند كه در ميادين مختلف براي آذربايجان غربي و ايران افتخارآفريني كرده اند.
آذربايجان غربي با بيش از 400 مكان ورزشي وابسته به اداره كل ورزش و جوانان، 50 هيات ورزشي استاني و 632 هيات ورزشي شهرستاني در كنار دهها مكان ورزشي ساير دستگاه‌هاي اجرايي و نهادها پيشرفت چشمگيري در حوزه ورزش داشته است كه نمود آن در سال 1397 قابل توجه بود.
مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: امسال تعداد ورزشكاران دعوت شده به تيم هاي مختلف ملي از اين استان 170 نفر بود كه 41 نفر از آنان به عضويت تيم هاي ملي در رده هاي مختلف سني درآمدند.
عبدالله چمن گلي با بيان اينكه در سال گذشته 2 هزار و 850 مدال بين المللي، جهاني، آسيايي، كشوري و باشگاهي توسط ورزشكاران استان كسب شده بود، افزود: امسال اين تعداد با رشد 6 درصدي به سه هزار و 28 مدال افزايش يافت.
وي برگزاري 94 دوره مربيگري و داوري، ميزباني 69 رقابت كشوري و بين المللي، حضور 63 تيم در ليگ هاي معتبر كشوري، 538 مورد اعزام به مسابقات كشوري و باشگاهي، و كسب 144 رتبه تيمي كشوري و منطقه اي را از نتايج تلاش مسوولان و ورزشكاران در سال جاري دانست و بيان كرد: زيرساخت خوبي به اين منظور در آذربايجان غربي ايجاد شده كه وجود 126 فضاي ورزشي در روستاها و 267 فضاي ورزشي در مناطق شهري مويد اين مطلب است.
وي در خصوص بهره برداري از فاز نخست ورزشگاه 15 هزار نفري شهيد باكري به عنوان يكي از شاخص ترين طرح هاي عمراني ورزشي استان اظهار داشت: تاكنون براي ساخت اين مجموعه ورزشي 213 ميليارد ريال هزينه شده و براي افتتاح فاز نخست آن 100 ميليارد ريال و فاز دوم 180 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
مديركل ورزش و جوانان اضافه كرد: شهريور ماه امسال در ديدار استاندار آذربايجان غربي با وزير ورزش و جوانان و بر اساس مذاكرات انجام گرفته 50 ميليارد از اعتبارات استاني و 150 ميليارد ريال از طرف وزارت ورزش و جوانان براي پايان دادن به ساخت اين ورزشگاه اختصاص داده شد.
به گزارش ايرنا آذربايجان‌غربي هم اكنون رتبه بيست و يكم سرانه فضاي ورزشي كشور را در اختيار دارد؛ سرانه ورزشي در سالن‌هاي سرپوشيده آذربايجان غربي 15 سانتي متر و در سالن‌هاي روباز 42 سانتي متر است كه در مجموع به 57 سانتي‌متر مي رسد.
در مجموع 641 مكان ورزشي و 596 باشگاه خصوصي در سطح آذربايجان غربي وجود دارد كه مردم در آنها به فعاليت‌هاي ورزشي مي‌پردازند.
7156/2093