۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83248961
T T
۰ نفر

گلوبال تایمز: كشتار نیوزیلند شكست غرب است

۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83248961
گلوبال تایمز: كشتار نیوزیلند شكست غرب است

پكن- ایرنا- روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاكم چین نوشت كه كشتار وسیع مسلمانان در دو مسجد در نیوزیلند كه اقدامی كاملا تروریستی بود، شكست سیاست ها و ارزش های غربی را بیش از گذشته نمایان كرد.

به گزارش ایرنا این رسانه چینی روز سه شنبه نوشت، آمریكا در این میان هنوز جنجال آفرینی می كند دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا كه همچنان به دنبال سیاست های تبعیض نژادی است و برتری سفید را بر دیگران دیكته می كند، جنایت تروریستی نیوزیلند را محكوم كرد اما از آن عبرت نگرفت.
نشریه می نویسد امروز شاهدیم كه در جای جای كشورهای غربی، چنین كشتارهایی روی می دهد و آمریكایی ها و اروپایی ها غافل از این هستند كه راهبردهایشان غلط و شكست خورده است آنها نمی خواهند بپذیرند كه نیوزیلند به تنهایی كاری از پیش نمی برد و غرب باید بداند كه مقصر بزرگی در این ارتباط است.
گلوبال تایمز تصریح می كند: جامعه غرب با مشكلات عدیده ای روبرو است رهبران و سیاستمداران این كشورها هیچ توضیحی برای این رویدادها ندارند آنها شرایطی ایجاد نكرده اند كه چنین اتفاقاتی نیفتد آنها نمی خواهند به اشتباهاتشان اعتراف كنند و همچنان بر طبل برتری جویی می كوبند.
روزنامه چینی تاكید می كند: حكمرانی های نادرست و سیاسی كاری های غربی ها و برنامه ریزی های نامطلوب اجتماعی آنها باعث شده است تا هیچ طرحی برای مسلمانان بدرستی در این كشورها اجرا نشود و مسلمانان به همین دلیل نتوانسته اند با جامعه غرب یكپارچه شوند و دولتمردان غربی هم برنامه ای برای تحقق چنین هدفی ندارند.
گلوبال تایمز نوشت كه قرن ها است غربی ها برتری جویی می كنند دستاوردهای موفق دیگر كشورها را مردود می دانند و یا تحریف می كنند دسیسه چینی جزو برنامه كاری آنها است به رقابت های نابرابر دامن می زنند استانداردهای دوگانه آنها در همه جا دردسر ساز شده است اما باز هم نتوانسته اند اراده مردم را به چالش بكشند.
روزنامه ادامه می دهد كه وحدت غربی ها بتدریج در حال فروپاشی است دنیای اسلام از غرب بیش از قبل فاصله می گیرد زیرا بسیار شوكه كننده است كه در كشوری صلح خواه مانند نیوزیلند هم چنین كشتار جمعی وحشتناكی رخ می دهد.
گلوبال تایمز اضافه كرد كه چنین فرایندی تغییر نخواهد كرد اتفاقات پی در پی نشان داده است كه غرب به بن بست رسیده است و باید یك روند اصلاحات جدی را دنبال كند غرب و آمریكا باید به سیاست برتری سفید پایان دهند و واشنگتن باید به دنبال راهی برای كنترل سلاح باشد.
آساق**231**1904**